This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Vejstrup

Min kæreste og jeg er i gang med planlægningen af en tur til Ecuador og Galapagos i juli 2012. Vi kalkulerer med et budget på 45.000 kr. for 2 personer.

Vi regner med at bruge 4 uger, som vi har tænkt os at disponere på følgende måde:

– Først 7 dage i Amazonjunglen,
    – Dernæst 10 dage i højlandet,
    – Endelig 9 dage på Galapagos

Lyder disponeringen fornuftig?

GALAPAGOS
    Hvordan sikrer vi os en billig (og god) tur til Galapagos? Er det en sikker og billig løsning at købe turen, når vi lander i Quito? Eller bør man bestille på forhånd? Hvad skal man give for en 7-8 dages tur? Er der operatører, der kan anbefales?

AMAZONJUNGLEN
    Vi kunne godt tænke os at komme rigtig langt ind i junglen, men er noget usikre på, hvordan man får den bedste oplevelse derinde. Er det en god ide at flyve eller er det bedre at sejle i kano derind – eller hvad anbefaler I? Hvad giver man for en 7 dages tur i junglen? Og kan I anbefale en operatør?

HØJLANDET
    Vi drømmer lidt om at trekke på Cotopaxi (eventuel kombineret med noget mountaingbike), men hvor mange dage skal man sætte af til det? Derudover tænker vi i
    Devils nose train, Paraque Nacional Sangay, Riobamba, Avenue of Volcanoes, Cuenca og Quito. Lyder det fornuftigt? Er der noget andet, vi bør prioritere?

Sætter meget, meget stor pris, hvis I kan hjælpe os lidt!

Anonym Anonym

Hey.

Jeg var selv i Sydamerika for et år siden. Jeg brugte tre uger i Ecuador, hvoraf den ene blev tilbragt omkring og på Galapagos. Jeg mener ikke i får noget problemer i forhold til Budgettet. Jeg brugte selv 20.000 på to måneder i Ecuador, Peru og Bolivia, hvilket inkluderede et fire-dages cruise til Galapagos, fire dage på øerne med dyrkning og andet, Inkastien til Machu Picchu i Peru og andre mindre dyre oplevelser, og så levede jeg relativt billigt undervejs. Flybilletten kom dog oveni de 20.000. Jeg nåede desværre ikke ind i Amazon junglen, så her kan jeg ikke hjælpe.

Mht. Galapagos, så vil jeg på det kraftigste anbefale jer, IKKE at booke det i forvejen, særligt hvis i har et par dages flexibilitet omkring starttidspunktet for cruiset, så kan det næsten ikke gå galt i forhold til at booke det dernede. Jeg bookede selv mit cruise i Quito dagen inden det afgik, og jeg havde flere muligheder at vælge imellem. Det i gør er at, når i er i Ecuador, gå på nettet google last minute galapagos cruises (eller noget i den retning, prøv jer frem). Så finder i noget i kan bruge, kontakter bureauet og så tager i ellers direkte hen og booker det hos deres fysiske kontor. Der er gode muligheder i Quito og Guayaquil. Jeg fik selv mit fire-dages cruise for 465 dollars og der var mange ombord på min båd som havde betalt 900-1200 for det samme cruise, for de havde booket i god tid. Et længere cruise koster selvfølgelig mere. Derudover så skal i huske, at der oveni cruiset kommer en flybillet ud til Galapagos og retur, som i ikke slipper udenom. Der er ikke mange muligheder her, jeg gav 425 dollars for min, hvilket vist var meget almindeligt.

Vær forresten opmærksom på, når i booker cruiset direkte hos forhandleren på deres fysiske kontor, at hvis i spørger dem omkring andre produkter eller bestillinger, f.eks. hvis i gerne vil tilbringe noget tid på øerne efter cruiset eller andet, så kan i ikke altid regne med, hvad de siger! F.eks. så spurgte jeg dem omkring dykning og overnatning på øerne efter cruiset, og de insisterede på, at der kun var ét dykker firma på den ø jeg skulle stå af på (!) og at et dyk med dem kostede 200 dollars. Desuden sagde de, at de eneste overnatningsmuligheder kostede 89 dollars per nat. De lod endda som om, at de tjekkede det en ekstra gang på computeren mens jeg var der, fordi jeg understregede, at det havde jeg simpelthen ikke råd til. Jeg valgte heldigvis ikke at booke nogen af de ekstra ting og i stedet tage tingene som de kom. HELDIGVIS! Da jeg stod af på øen var der dykker firmaer på hver eneste gade, som tilbød dykning til 110-120 dollars og der var adskellige overnatningsmuligheder til 10-25 dollars for budgetsteder. I korte træk, vær kritiske omrking, hvad bureauerne siger, deres 1. prioritet er at sælge, og de ser jer aldrig igen efterfølgende og de ved det! Men hvis i finder et last minute cruise, som de har annonceret med på nettet, så kani få en rigtig god pris her.

Håber det hjalp lidt og beklager at jeg ikke kan hjælpe med resten.

Anonym Vejstrup

Hej

Mange tak for et meget informativt svar – det er en stor hjælp 🙂

Hvilken måned var du på Galapagos?

Vi har hørt, at der kun er et vis antal af turister, der kan besøge Galapagps hvert år og er af den grund lidt bekymret for, at der er booket, hvis vi venter med at bestille. Ved du noget om det?

Er der andre, der ved hvor man kan finde de billigeste ture til Amazonjunglen? Vi tænker lidt på følgende lodges: Sacha, Napo eller Sani. Vi synes, det er lidt dyrt og tænker på, om det også er muligt at bestille last minute ture hertil? Eller løsningen at vælge et telt ved en af disse lodges?

Anonym Rosa H

Hej Vejstrup
    Min veninde og jeg er også ved at planlægge vores tur til Ecuador/Galapagos i Juli/August måned 2012.
    Vi har fundet ture til Amazon junglen hos http://www.jungle-ecuador.com De har fine beskrivelser af deres ture og synes prisen er ok. Der er også http://www.lonelytreetours.com (Der er en dansker ansat i dette firma) Men vi har ikke købt noget endnu.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account