This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Mht. Galapagos så er det pengene der styrer og tallene for hvor mange mennesker der må komme derud bliver vist reguleret lidt ifm. efterspørgslen. Når det så er sagt, så tror jeg ikke du behøver bekymre dig. De forskellige operatører har nogle tilladelser til at have x personer med. De tilrettelægger så deres sejlruter etc. efter det. Derfor, så længe i bestiller i god tid i forevejen, tror jeg ikke der er nogle problemer. Personligt fandt en operatør på nettet som så troværdig ud og så kontaktede jeg dem. Jeg fik first class treatment hele vejen igennem, fra første kontakt og helt frem til vi landede i Quito igen efter en fantastisk tur. Jeg betalte det fulde beløb for turen up front, så det er jo selvfølgelig en risiko. Jeg ved ikke om de eksisterer endnu, men operatøren hed Haugan Cruises og var vist ejet af en nordmand.

Selve entrance fee’et betaler du ved ankomsten til lufthavnen på Galapagos.

Den bedste måde at opleve Galapagos på er med et cruise i en mindre båd. Dvs. en båd hvor der maks kan være 10-16 mennesker ombord. Besætningen vil så sejle jer rundt mellem øerne og I vil have en guide med som fortæller jer om flora, fauna og meget andet godt. Som oftest set andre steder, hænger pris og kvalitet naturligvis sammen. Jeg betalte 1500 USD for 1 uges cruise på en katamaran (Nemo I). Det var virkelig fantastisk og vores guide var fænomenal. Bemærk at guiderne klassificeres og at klasse 3 vist er det højeste. I kan med garanti finde billigere cruises hvor i også får en outstanding oplevelse, komfort og behandling.

Hvis I kan lide at dykke, vil jeg anbefale jer at booke en båd som har udstyr om bord. Ligesom på landjorden, er Galapagos et helt unikt sted “down under”.

Mht. Visum kan jeg ikke tro at det er det store problem hvadenten I får det ordnet hjemmefra eller om I gør det i Quito. Alternativt kunne I jo bare krydse grænsen til et af nabolandene og så tage ind I Ecuador igen.

Rigtig god tur 🙂

Anonym sidselseide

Hej Alle

Min veninde og jeg har bestilt en tur til Ecuador med adventureheart som varer 3 måneder fra midten af september 2011 til midten af december 2011. Efterfølgende vil vi gerne bruge noget tid (5-7 dage) på Galapagosøerne, vi har hørt det skulle være fantastisk, selvom det er dyrt. Dette er dog ikke helt fastlagt endnu, men da vores flybilletter er fleksible og kan hjemrejsedatoen ændres for et vis beløb, så den endelige beslutning kan vente med at falde.

I den forbindelse har jeg nogle praktiske spørgsmål jeg håber nogle kan hjælpe mig med:
    At blive efterfølgende i Ecuador kræver at min veninde og jeg forlænger vores visum da man hjemmefra “kun” har 90 dages visum med dansk pas. Er der nogle der har erfaringer med at skulle forlænge deres visum imens de er i Ecuador, nærmere bestemt omkring Quito, altså hvilke ambassader eller lignende i måtte opsøge, hvad man skal sige for at få det udstedt samt hvad det koster? Tør vi overhovedet løbe an på at vi kan få forlænget vores visum dernede eller er det sikrest at ordne det hjemmefra (selvom det kan vise sig at være spild af penge hvis ikke vi tager videre)?

Jeg har ved at kigge på nettet set at der er et loft for hvor mange turister man lader besøge Galapagos øerne om året. Dette bekymre os da vi ønsker at besøge øerne midt i december. Er der nogle der ved hvordan man så at sige “booker” en uge i december på Galapagos øerne så vi ikke bestiller flybilletter nu og risikerer ikke at kunne komme ud på øerne når vi lander, altså om man kan betale entrence fee på forskud så man er sikret eller noget? Eller sker dette måske automatisk når man bestiller flybilletter?

Er der nogle der har andre erfaringer i forhold til at besøge Galapagos øerne som to unge piger der gerne vil nyde den fantastiske natur samt møde andre unge?

Vi glæder os helt enormt til at opleve de for os ukendte steder!
    Mange hilsner Sidsel

Anonym Claus

Når du skal forlænge dine 90 dage, tager du ind på et imigrationskontor, som både er i Quito og i Guayaquil (ikke noget med ambassade) og får forlænget dit ophold. Prisen for 30 dage er 230 USD.

Alternativt tag en bus over grænsen til enten Peru eller Columbia og få et såkaldt visa-run.

mvh
    Claus

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account