Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3524840
     Galliano

      Hej.
      Jeg og en veninde tænker på at tage et par måneder til Peru og Ecuador. Er det sikkert nok for to piger på 19 og 20 at tage alene afsted dertil?
      Mvh Helene

      #3524867
       Magnus

        Der er problemer med røverier i begge lande, især i de store byer i Ecuador, men hvis I bare bruger almindelig sund fornuft, skulle der ikke være noget i vejen for at tage dertil. Læs dog en en guidebog om hvilke områder, I skal være særlig forsigtige i. Jeg har rejst alene i begge lande og følte mig for det meste sikker.

        #3524968
         Trine

          Hej Piger,

          Landene er ikke farlige. I skal passe på Jeres egendele, da der jo som alle steder i verden foregår meget små-tyveri. Med lidt sund fornuft er landene meget sikre at rejse i – og danskere er opvokset med sund fornuft, så det er slet ikke så svært.

          Jeg har rejst en del i begge lande og også mange andre steder i syd og mellemamerika, og I skal være hjertelig velkommen til at kontakte mig hvis I har nogen spørgsmål eller andet. Jeg har også en hjemmeside I kan se lidt på, hvis I har lyst.

          Stol ikke altid på guide-bøger, men lyt mere til andre rejsende.

          Mvh Trine aka. Mohnton

          w w w.mohnton.dk

          #3525262
           Gæst

            Et sent svar, men håber det kan hjælpe jer. Jeg rejste for 2 år siden, som 20-årig, alene rundt i Ecuador og Peru i 3 måneder før jeg mødte den rigtige rejsemakker, og havde slet ingen problemer. Selvfølgelig er der af og til folk der er nærgående, men oplevede det ikke værre en sydeuropa -tricket er jo desuden at købe billige ringe og så liste dem på fingeren hvis man gerne vil af med mændende.
            Jeg havde selvfølgelig læst guidebøger hjemmefra, hvilket betød at jeg i såvel Lima som Quito følte mig meget begrænset ift hvor jeg ville hen i byen, da de fraråder mange områder. Dette har jeg senere fortrudt, da jeg har mødt mange der ikke skellede til bøgerne, og i stedet bevægede sig rundt hvor de følte for det, samtidig med at de selvfølgelig brugte deres sunde fornuft. Derudover oplever man en vældig hjælpsomhed derovre, således blev vi i en by ligefrem gjort opmærksomme af en butiksindehaver der kom løbende efter os, på at det var et skidt område.
            Ellers forhør jer på hostels om hvordan situationen er, som i DK er det også der meget svingende.

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account