This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hejsa. Jeg overvejer at tage på sprogrejse til USA eller England med EF, og vil i den forbindelse høre om nogen har gode/dårlige erfaringer med dette?

Måske er der nogen der overvejer det samme? Nogen der har gode tips/idéer? Alt er meget velkomment.

Maja
    mniko@ofir.dk

Anonym Christine

Hej Maja,

Jeg var på sprogrejse med EF sommeren 2004 i byen Torquay i England. Jeg må være ærlig og sige, at jeg ikke har specielt gode erfaringer med EF! De danske rejseledere/guider havde rent ud sagt ikke styr på særlig meget, og de udenlandske ledere/guider var heller ikke til megen hjælp. De vidste lige så lidt som os deltagere, om hvad der skulle foregå, hvor henne og hvornår. Nogle arrangementer blev ændret til noget “nemmere”, og nogen gange fik man slet ikke besked om ændringen. Nu lyder jeg meget negativ, og det kan godt være jeg og mine meddeltagere har været uheldige med EF, det er jo et stykke tid siden nu, så en del har måske ændret sig. Jeg har dog aldrig fortrudt, jeg tog på sprogrejse. Jeg mødte nogle af mine bedste venner på turen, og jeg boede ved en sød dame, som jeg stadig har kontakt til.
    Så tag afsted, det er fedt, sjovt og spændende at bo i et andet land for en stund! Jeg synes bare du skulle have det her med, så du heller ikke ender med at blive en smule skuffet over EF, som jeg blev.

Vh Christine

Anonym Asbjørn

Hej Maja.
    Min storsøster har været på sprogrejse i England for et stykke tid siden med EF. Jeg skal selv afsted til næste sommer. Hun var meget positiv. Hun følte EF havde styr på det hele. Da de skulle til London blev turen desværre aflyst, fordi der var bombetrusler, men hurtigt fandt EF på noget andet og de fik alligevel en fantastisk tur. Med det samme fik forældrene også besked. Vi har i hvert fald kun haft gode erfaringer med EF. Og det er også grunden til, at jeg tager til USA denne sommer.

VH Asbjørn.

Anonym Henrik

Hej
    Jeg var på sprogrejse med EF til USA – CA, i 1997. Kanon oplevelse, EF havde styr på det hele, dejlig familie jeg fik kontakt med. Vi besøger dem stadig.

Så bare kom af sted…

Anonym Mads

Hej,

Jeg var med EuroStudy International sprogrejser, prøv Dem. Personalet var så effektive og havde et fantastisk ophold i New York.

http://www.eurostudy.dk

Mads

Anonym TrineC

Ja kom bare af sted – EF tilbyder mange forskellige programmer af forskellig længde.

http://www.ef.com

Trine

Anonym sannepande

Ja, altså, nu svarer jeg sent, men det kan da være mit svar vil være til gavn for andre, der læser med –

Jeg var med EF til Sydengland i 2005, hvor vi startede ud med 3 dage i London. Jeg brugte alle mine konfirmationspenge på turen, og jeg har aldrig fortrudt det. Det var en skøn tur. Min værtsfamilie var fantastisk.

Vi var netop ankommet til London og var netop kommet ud af døren på vores første tur, da der gik panik i gaderne pga. bombeangrebene (ja, uheldigt!). Det var virkelig ærgeligt at skulle bruge sine 3 dage på at sidde indelukket på et hostel, men guiderne var gode til at holde os informeret og følge os til telefonbokse, så vi kunne ringe hjem. Ingen af os følte os utrygge i de dage, og guiderne var gode til at være kreative og finde på noget indendørs-underholdning.

Du skal dog ikke tage med EF på deres sommersprogrejser for at lære mere engelsk – – der kommer deltagere fra hele Europa, og alle skal have undervisning sammen. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det foregår på samme måde længere, men da jeg var afsted, blev vi vha en engelsktest delt op i niveauer – disse gik fra 3-5. Jeg kom på 5, som var det ‘bedste hold’, men undervisningen var ikke spor udfordrende!! Nogle af de andre i min ‘klasse’ var utroligt dårlige til engelsk, især dem fra andre europæiske lande. Jeg lærte rent ud sagt ikke en dyt. Men dette varierer jo nok også – hvis du føler dig bagud i engelsk kan turen være en rigtig god idé.

KH

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account