Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3510040
     >Anne<

      Halløj. Vi er to piger der overvejer at tage til Egypten til sommer, og ville derfor høre om nogle har været i Luxor?
      Kender nogle der var der (for ti år siden), som sagde man som turist IKKE kunne gå ud om aftenen af sikkerhedsmæssige årsager, bureauet siger det kan man sagtens.
      – Nogle der har erfaringer med at rejse der? (vi vil ikke risikere at være total burret ind på vores hotel nemlig).

      #3510108
       Anonym

        Hejsa,

        Jeg rejste rundt i Egypten i måned for to år siden. Var selv i Luxor, og der var ingen problemer, og hørte heller ikke noget om at man skulle blive inde døre om aftenen.

        Jeg rejste sammen med en lyshåret pige, og det skal siges at mændene er MEGET nærgående, og laver kysselyde osv.

        Der var en terroraktion i Luxor i 1997 hvor 57 turister brutalt blev skudt, og det er nok derfor I har hørt at det ikke er sikkert at færdes der.

        Hvis I skal længere sydpå end Aswan skal det foregår i politieskorte. Jeg var med minibus fra Aswan til Abu Simbel, vi var to minibusser, og tre politibiler – en foran, en i midten og en bagved.

        Haber I kan bruge mit svar.
        Hvis der er mere I vil vide om Egypten er I velkomne til at spørge…

        /Mikael

        #3510109
         Mikaelkbh

          Hejsa,

          Jeg rejste rundt i Egypten i måned for to år siden. Var selv i Luxor, og der var ingen problemer, og hørte heller ikke noget om at man skulle blive inde døre om aftenen.

          Jeg rejste sammen med en lyshåret pige, og det skal siges at mændene er MEGET nærgående, og laver kysselyde osv.

          Der var en terroraktion i Luxor i 1997 hvor 57 turister brutalt blev skudt, og det er nok derfor I har hørt at det ikke er sikkert at færdes der.

          Hvis I skal længere sydpå end Aswan skal det foregår i politieskorte. Jeg var med minibus fra Aswan til Abu Simbel, vi var to minibusser, og tre politibiler – en foran, en i midten og en bagved.

          Haber I kan bruge mit svar.
          Hvis der er mere I vil vide om Egypten er I velkomne til at spørge…

          /Mikael

          #3510170
           >Anne<

            Tusind tak for svaret 🙂 det lyder godt man kan færdes ret sikkert der!
            – Så skal der bare besluttes om vi rejser.
            /Anne..

            #3510210
             Anonym

              Hej Anne

              Jeg landede i Luxor for et års tid siden og var i byen ca. et døgn. Vi havde ingen problemer (var dog ikke på discotek eller lign.).
              Til gengæld er det der med syd for Aswan son Michael skrev ikke udelukkende gældende i syd. Vi skulle dykke i det sydlige Rødehav og kørte derfor mod nordøst (i retning af Hurghada for så at køre sydpå langs kysten til Marsa Alam. Hele turen fra Luxor og til kysten foregik med politieskorte. Så det skal I nok vænne jer til.
              Der findes mere sikre lande end Egypten, men der dør også folk i trafikken i Danmark!
              Så god tur, hvis I vælger at tage afsted.

              Hilsen Raslyng

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account