Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3512174
     hanneskott

      Er en pige, der har rejst meget i Mellem- og Sydamerika, hvor jeg har dykket en del. Men er nu begyndt at studere og selv om jeg ville gøre alt for at komme rigtig ud at rejse her i sommerferien, kan det ikke lade sig gøre på en SU. Desværre!!

      Dog er det lidt penge til ferie, og overvejer lidt Egypten, da jeg rigtig gerne vil dykke. Men, Egypenten er vel ikke ligefem et backpacker land. Er der nogle, der har erfaringer, hvad det angår. Jeg tænker på hostels, budget osv. Og om der ellers er andre lande i Europa, hvor dykning er i top…

      Hilsen Hanne

      #3512192
       Anonym

        Sharm El Sheikh er altid en klassiker, selvom det selvfølgende er et meget turistet område. Jeg har selv været på en sjov ørkensafari op til Dahab, hvor der var nogen meget cool dykkere omkring et populært dykkersted, som hedder Blue Hole. Stedet ligger lidt nord for Dahab.

        #3512231
         Anonym

          Hvis du køber en flybillet til Sharm el Sheikh, er der mange muligheder for billige overnatninger op ad kysten imod Dahab.
          Jeg var i Marsa Alam øst for Luxor (syd for Hurghada). Det var rigtig god dykning, men du er “in the middle of nowhere”, så det der med billige steder at bo er mere vanskeligt. (Med undtagelse af Hurghada)

          Der er ingen tvivl om, at Rødehavet er det bedste bud tæt på Danmark. Men Malta/Gozo er også et godt bud. Har læst en masse om dykningen der (og set billeder), men vores tur blev aflyst i sidste øjeblik af andre årsager, så jeg har ikke været der.

          Hilsen Raslyng

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account