This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hejsa!
    Er der nogen, der har taget dykkercertifikat i Egypten? Jeg skal dertil i august, men har endnu ikke besluttet, om jeg vil til Sharm el Sheik eller Hurghada – hvad kan bedst anbefales, og hvor er der de bedste dykkerskoler?
    Hvor lang tid tager det overhovedet at tage dykkercertifikat?
    Ellers andet, der bør opleves eller ses rundt i landet? En tur til Cairo skal jeg under alle omstændigheder, men ellers noget?
    Mvh. Vivi

Anonym Anonym

Undgå for guds skyld Hurghada> Det er ét stort kæmpe hul. Sharm er bedre, men temmelig turistet. Blue Hole er et kendt dykkersted nord for Dahab. Det må være fantastisk, hvis man kan tage et dykkercertifikat deroppe, og så måske overnatte i Dahab?

Anonym Pia

En tur til Cairo er simpelthen et must!!! Det er en virkelig charmerende storby trods alle de fattige mennesker og slum… Jeg elsker den 🙂

Har selv kun været i Sharm el Sheik, så kan ikke udtale mig om Hurgada.. Tog ikke dykkercertifikat dernede, men der er et meget kendt dykkersted ved Sharm el Sheik (hullet kaldes det vist).. Og det skulle være helt fantastisk..

Ellers vil jeg nok mene, at der er større muligheder (i hvertfald lige i nærheden) for at ride på kameler i ørkenen osv. ved Sharm el Sheik..

Men det er et svært valg… God tur..

Anonym Anonym

Hej Vivi

Du må også til Luxor. Se kongernes dal, templet og måske sejle til Aswan. Det er selvfølge nemmest fra Hurghada. Fra Sharm el Sheik kan man besøge Sankt Katerina klostret. En fantastisk solopgang har de der.

Men Hurghada og Sharm el Sheik er efter min mening ikke spændende. Man kan dykke, bade, spise eller drikke. De er ikke min kop te.

Anonym Anonym

HURGADA.. vildt lækre koralrev

tæt på delfin revet som er fyldt med delfiner…
    men begge dele er turiststeder, men det feriesteder jo tit og det er da intet problem i:)

Anonym Jacob

Hey,

Jeg har været både i Hurghada, Dahab og Sharm flere gange for at dykke.
    Hvis du skal tage et dykkercertifikat, er det ikke afgørende hvor, for du får rigeligt at se til med bøger, at tømme maske og opdriftskontrol de fire-fem dage, kurset tager. De bedste koralrev får du alligevel først lov at dykke på, når du har lidt mere erfaring.
    I Sharm er der flest dykkercentre, men i Hurghada er du tættere på must see Luxor og Nilen. Tjek Atlantis-rejser for en god pakkeløsning med rejse, hotel og dykkercertifikat. Der er alligevel ikke tid til at leve backpackerlivet med batikbukser og tykke bøger under dykkerkurset.

God tur – mvh. Jacob

Anonym Thilde

Hej!
    Dahab er en helt fantastisk dykkerby…vælg den! Har selv været der 2 gange, og synes langt bedre om den end Sharm el Sheik. Den er ikke slet så turistpræget. Skal selv derned igen til november, og tage dykkercertifikat. Vildt flotte koralrev, og god afslappet stemning.
    Håber du får en god tur uanset hvad du vælder:)
    Mvh.
    Thilde

Anonym Anonym

FANTASTISKE dykkermuligheder ud for Hurghada….. MEN ville aldrig bo der. Føj et hul!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account