This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mie-nm

hej vi 2 hunkøn der skal til til dahab og slappe af i et par uger her i julie- turen er på plads men der er lige et par detaljer vi håber i kan hjælpe med:
    1 et godt råd om hvordan man kommer far Cario til Dahab- på en ikke alt for dyr måde?
    2 er der nogen der ved hvordan de lokale har det med Dansker for tiden? ( mht mohammed tegninger ect)

på forhånd tak

mie og maria

Anonym Daniel Madsen

I skal nok ikke vælge offentlige transport, det er på ingen måde sikkert nok… I skal helt sikkert flyve… Busturen vil nok være en 20 timers tid… Der er mange landevej røvere på vejene dernede…

Med hensyn til Mohammed tegningerne så er de lokale ret ligeglade i det meste af mellemøsten… Det handler jo ikke om tegninger for dem, det handler om at de har mange frustrationer overfor div. regeringer, også får de mulighed for at komme ud med det på den måde… Så man skal ikke rende rundt og udgive sig for at være fra Tyskland eller noget andet for den sags skyld.

Jeg har en god ven i Tunesien på Djarba(lokal), og der er alle komplet ligeglade, de lever jo af turisterne så det ville være dumt at være sure på dem der giver dem mad på bordet…

Anonym Per K

Vil anbefale buss fra cairo til dahab, hvis dere synes det blir litt langt kan dere jo dele turen opp i to. Var i Dahab for to år siden og tok bussen tilbake til Dahab, husker ikke hvor mange timer men overlevde selv om det kan være en tålmodighetsprøve.. 🙂 Sjekk ut den indiske restauranten i Dahab, den er god. De solgte ikke øl, men det kan du ta med! God tur

Anonym Susanne Vilhelmsen

Jeg synes sommetider det er lidt sjovt, at læse svar på indlæg hvor folk ikke aner hvad de taler om. Jeg har hus i Dahab og venner i Cairo. Jeg tager ofte turen alene. jeg har aldrig været udsat været udsat for problemer, heller ikke under Mohamed krisen.
    Turen til Cairo tager 7 timer med Super Jet og ikke 24 eller 20

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account