This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym simons

Hey

Er der nogen af jer som har rejst rundt i Egypten med rygsække på egen hånd? Hvis ja har i nogle gode råd og tips? 🙂

Jeg har planer om at rejse 2 uger, med start i Cairo til februar. Her vil jeg se pyramiderne, det egyptiske museum og ellers opleve nogle moskeer og basare.
    Efter et par dage i Cairo vil jeg tage et nattog til Aswan, hvor jeg vil se Abu Simble og sejle på nilen. Derefter til Luxor for at opleve de mange ruiner.

Hvis jeg har tid kunne jeg godt tænke mig at slappe af de sidste dage i Hurghada med lidt dykning og strand. Får jeg tid til dette eller skal jeg bare forholde mig til Cairo, Luxor og Aswan?
    Nogen som har været i Siwa Oase?

Håber nogen kan hjælpe mig 🙂

Mvh Simon

Anonym McWearq

Jeg og min kone tog turen Cairo, Aswan, Luxor, Cairo i april måned i år. Vi var afsted i 12 dage og havde faktisk også planer om at “smutte” ud til kysten ved Hurghada, men indså hurtigt at det ikke var muligt, med mindre vi ville bruge hele ferien på transport.
    Du skal være opmærksom på at vi, som turister, officielt kun må rejse med ganske bestemte afgange på toget, og ikke med bus. Det tog vi nu ikke så tungt, og der var heller ikke nogen der afviste os, men det kan ske, lod jeg mig fortælle. Det “internationale” tog fra Luxor bliver tilsyneladende hurtigt udsolgt, og vi var lige ved at brænde fingrene.
    Du skal ikke regne med at kunne sejle fra Aswan til Luxor, det tager for lang tid, og er for dyrt. I Luxor skal du tage en ballonfærd – det koster i omegnen af DKK400,-

Anonym Simon

Tusind tak for svaret 🙂 Jeg vil prøve at planlægge rejsen uden hurghada så

Anonym jasper

Jeg tager ogsaa til eygpten fra 4 til 17 feb, jeg har ikke planlagt noget. Jasper Casier paa facebook. Skriv til mig.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account