This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym backpacking it is

Hej!

Jeg vil bare lige høre om der er nogen der ved, om det er sikkert at rejse som alene pige i Egypten?

Hilsen Louise

Anonym jeaqu

Hej Louise

Jeg har arbejdet i Egypten som rejseleder og har ikke oplevet noget ubehageligt overfor de gæster som rejste alene derned. Egypten er ikke mere farligt end andre steder. Det hele kommer an på hvordan du er klædt. Går du meget vovet, så er det klart, så er du mere udsat for bemærkninger fra de egyptiske mænd. Men ellers skal du ikke være bekymret. Hvor skal du rejse hen?

Hilsen

Jeaqu

Anonym Louise

Tak for dit svar!

Min umiddelbare tanke var også, at det ikke ville være noget problem at rejse rundt alene.

Først og fremmest vil jeg egentlig til El Gouna, men tænker også at rejse noget mere rundt og opleve Egypten….er der nogen forholdsregler jeg bør tage mig i forhold til at rejse alene og lokalt?

Anonym jeaqu

Hej Louise igen:)

El Gouna kan du absolut godt glæde dig til. Det er super lækkert område som ikke kan sammenlignes med resten af Egypten. Det ligger ca. 30 minutter fra Hurghada. Det er et område hvor dem som har penge kommer. Hele området er kunstigt bygget op med masser af laguner og lækker hoteller.

Hvis du skal se noget mere af Egypten, så kan man jo ikke sige at man har været i Egypten uden at have set pyramiderne i Cairo. Der er jo flere forskellige rejsebureauer som arrangere ture der til og det samme med Luxor, som helt klart er det rigtig Egypten. I Luxor lever befolkningen stadigvæk som de gjorde for 100 år siden selvom mobiltelefonerne er kommet til.

Spørg endelig noget mere, hvis du er i tvivl om noget.

Hilsen

Jeaqu

Anonym Louise

Hej igen Jeaqu

Kan du anbefale nogle lokale rejsebureauer?

Og kender du eks. til nogle steder hvor man kan bo billigt i El Gouna? (Evt. lejlighed)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account