Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3546235
     Anonym

      Ja, en uge er jo ikke lang tid, men jeg ville dog stadig overveje at tage til Luxor, da rigtig mange store sites ligger samlet der. I kan evt bare tage natbussen fra Cairo, so ankommer i til Luxor om morgenen, eller om natten, afhængig af hvornår den lige går. Så sparer i også en overnatning. I kan også fange natbussen på vej tilbage til Cairo.

      Da jeg rejse i Egypten første gang, var jeg også kun afsted i en uge men nåede alligevel at se nogle af de største sites omkring Cairo, luxor, samt a t tage dykkercetifikat i Hurghada, så det kan godt lade sig gøre.

      Jeg går ud fra, at I skal ud og besøge pyramiderne ved Giza, mens I er i Cairo. Sørg for at få Djosers step pyramid ved Saqqara med i besøget, og vil I opleve at have pyramider stort set for jer selv, så tag på en udflugt til Dashur (kan arrangeres I Cairo) og se Sneferus Red Pyramid, Bent pyramid og Black pyramid.

      For at gøre det spændende, er det en god ide, at læse op på disse sites inden man tager afsted, så man forstår hvad man kigger på. Jeg vil anbefale dette frem for at tage en guide med, da I ikke altid kan stole på, hvad de fortæller jer – mange af dem ved desværre ikke, hvad de taler om, og jeg synes personligt, at det er sjovere, at gå og udforske sites alene (i den grad det kan lade sig gøre – de “guider” der opholder sig på sitene kan være ret pushy, og de har ikke nødvendigvis tænkt sig at spørge jer, om I er interesserede i deres ydelser, inden de begynder at levere dem for bagefter af kræve betaling), men det er selvfølgelig op til jer.

      I det hele taget skal I være opmærksom på, at Egypten er et land, der traditionelt har levet højt på turismen, og grundet den politiske uro landet har oplevet de sidste par år, er indtægterne fra turismen faldet, da mange turister simpelthen bliver væk. Dette betyder, at de folk, som tidligere har levet af turisterne er blevet mere desperate, or derved mere pushy. Ergo hvis I ikke er interesserede i hele tiden at blive changhaiet af en aller anden amatør “guide”, hvis ydelser I ikke har bedt om, skal I være parate til at være meget konsekvente i jeres afvisninger, og det inden de begynder uopfordret at følge efter jer og udpeje ting ved de sites, I besøger. Dette er vigtigt at være opmærksom på, da I ellers kan komme til at lægge mange penge I ikke havde tønkt jer sat bruge – og hvis I laver en aftale med an guide, en chauffør, etc. så ALTID aftal en pris på forhånd (man giver ofte lidt drikkepenge oveni det aftalte beløb)!!!! Skriv evt. prisen på et stykke papir, så hverken dem eller I kan løbe fra den – jeg har oplevet at aftale en pris på otte pund for en kort taxatur, hvorefter chaufføren hårdnakket forsøgte sig med “no no, I didn’t say “eight”, I said “eighty”!”.

      Grunde til at jeg advarer om disse ting er, at hvis man ikke er klar over det inden man tager afsted og forbereder sig på, hvordan man vil håndtere sådanne situationer, kan det desværre gå hen og ødelægge turen:-( Men hvis I bare er obs på det, så bør det ikke kunne ødelægge noget:-)

      Hvis I vil have flere informationer, samt forslag til sites og info om disse, er I velkommen til at skrive til mig. Jeg har rejst i Egypten et par gange og har en bachelor i egyptologi fra Københavns universitet.

      Email: estelanedraithammen@yahoo.com.

      #3546234
       holsterboy

        Hej backers 🙂
        Min bror og jeg skal til en uge til Cairo i starten af januar.
        Vi vil gerne opleve det gamle Egypten. Vi har læst en del, men vil gerne vide om der er nogen som har forslag til en rute/oplevelsestur på en uge?
        Vi har overvejet at tage til luxor, men det virker som det er forlangt væk for en uge?
        Håber der lidt hjælp at hente 🙂
        Takker 🙂

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account