This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Peter Vejrum Terp

Hejsa

Min kæreste og jeg var i Egypten sidste Juli. Der var meget varmt, men det er værst inde i landet det vil sige ved oaserne etc. Da vi var ved Siwa oasen var der ca. 40 – 50 grader, hvilket var det absolut varmeste på turen. Men drikker man massere af væske er det ikke noget problem, man skal bare tage sine forholdsregler.

Snorkling er fint, og giver ingen problemer, da man jo bliver kølet. Her vil jeg stærkt anbefale Dahab området, som dog er rimeligt turistet, men omvendt har det stadig “Hangin’ Loose” stilen hvilket er ret lækkert.

Sådan lige om hvad man kan nå på en 14 dages tur…. Tjaah det kommer lidt an på hvor travlt man vil have det…. Men et bud kunne være:

• Brug 2-3 dage i Cairo – Se pyramiderne og Cairo Museum som de to vigtigste ting i Cairo.
    • Tag ned langs nilen til Luxor og se Kongernes dal og sejl på Nilen i en Felucca. Det vil tage ca. 3 dage ialt med transport
    • Rejs til Hurghada og tag den første båd videre til Sharm El Sheik, og rejs derfra videre til Dahab hvor der er vidunderlig snorkling og fedt at være. Her kan man bruge 2 – ??? dage, tro mig det er sted hvor man kan hænge fast
    • Backtrack til Cairo, og videre til Alexandria hvis der er tid til overs. I Alexandria kan man godt bruge et par dage
    • Alternativ eller hvis man er hurtig, kan man tage ud til en af Oaserne

MEN husk det nu, der skal også være tid til at nyde det. SÅ hellere tage den lidt med ro, specielt i varmen og dermed få en god tur med lidt færre oplevelser. Det er ikke fedt at forhaste sig igennem det hele bare fordi man ville se alt.

Lige til sidst en advarsel. Det kan være temmelig hårdt at rejse i Egypten når man er pige. Mænd holder sig ikke tilbage med at kigge og komme med bemærkninger.

Jeg håber at i kan bruge det
    MVH
    Peter

Anonym ane_b

Hej

Vi er to piger på 26 år, som gerne vil 14 dage til Egypten i sommerferien. Vi vil gerne høre fra nogen, som har været i Egypten i juli måned. Vi har tænkt os at snorkle, men vi vil også gerne se pyramider mm. Er det til at holde ud mht varmen? Hvordan er det at være to piger alene?

Anonym Line

Pyramiderne er oplagt – ligger lige ved Kairo, og må ikke misses på en tur til Egypten. Tag derud tidligt om morgenen og undgå de værste folkemængder.

Temperaturen svinger i Egypten – selvfølgelig kan det holdes ud, men sørg for altid at have rigeligt med vand med.

Mændene kan være slemme, men det er værst i Cairo og andre store byer. Ja, de kigger og kommer med kommentarer, men oftest ikke mere. Undgå øjenkontakt, lad være med at gå udfordrende klædt – så går det nok.

Knus fra Line

Anonym Anonym

Tak for de gode svar!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account