This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jaron-Kathrine

Hej igen:)

I forbindelse med vores lille jordomrejse (Indien, New Zealand, Fiji og Sydamerika) er vi kommet noget i tvivl om hvad vi skal medebringe af elektronik.. Følgende spørgsmål vil vi meget gerne have bud på:)

1) Computer eller ej?
    Skal vi medbringe computer? Det kunne være smart at have den med til at ligge billederne ind på, og også til at skype og oploade billederne på en internet database, så de er dobbelt gemt. Det kunne også være smart at have den til mails og lignende… MEN den fylder og vejer og vil sikkert være en ekstra tiltrækningsfaktor i forhold til tyve og lignende.. Hvad har i gjort og hvad vil i anbefale?
    Vi overvejer Samsung NC210. Det må i også gerne komme med kommentarer til:)

2) Hvilket kamera?
    Dernæst spørgsmålet om hvilket/ hvor mange kamerare vi skal medbringe.. Vi synes det er træls ikke at kunne tage ordenlige billeder når vi nu er afsted, og vil derfor gerne have et spejlreflekskamera ala Nikon d3100 med. Spørgsmålet er så om det bliver for stort og om det er holdbart nok? Ellers har vi overvejet noget ala olympus tough serien, da dette kan holde til ekstreme udfordringer, samt tage billeder under vand ol. (Vi regner ikke med at dykke, men måske noget snorkling). Man kunne også overveje at anskaffe sig begge.. Hvis bare bagage ikke vejede noget og ting ikke kostede noget;)

På forhånd tusinde tak for jeres hjælp og erfaringer!

Mange hilsener Jaron og Kathrine:)

Anonym Henrik

Personlig ville jeg tage et spejlrefleks kamera med, ganske enkelt fordi det giver de bedste billeder..
    Ofte vejer objektivet mere end selve huset, så shop lidt rundt efter det rette objektiv, der passer til jeres behov..

Anonym Claus

Det vil være mest behageligt at tage computer med. Så kan man komme i kontakt med dem derhjemme lynhutigt og man kan også bruge den til at spille på.

Men jeg vil anbefale jer at undlade at tage den med:

1) Den vejer og fylder
    2) Den tiltrækker uheldige elementer såsom mennesker, der gerne vil have en computer gratis
    3) Dækker forsikringen i det hele taget?

Der findes et hav af internetcafeer, hvor det er muligt både at ringe og uploade jeres billeder. Så er der måske dem, der vil sige, at disse steder er inficeret med virus. Men så tag en ekstern harddisk med. Den fylder ikke alverden.

Kamera vil jeg anbefale jer kun at tage et med. Igen ud fra samme princip som ovenstående, at jo mindre af værdi I har med, desto nemmere er det også at rejse rundt.

Lav et kort for dem derhjemme, så de kan følge med i, hvor I ca er. Aftal via mail, Facebook, at I ringer til dem næste gang i den og den by.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Jeg ville ikke være nervøs. Brug almindelig sund fornuft og lad vær med at flashe alt for meget med jeres ting. Men som sagt så vejer det hele, hvilket er et minus. Internetcafeerne er billige og det er et godt sted at mødes og få nogle fif. De er fyldt med backpackere.. De vigtigste elektroniske ting er adaptere og gerne en stikdåse med en 3-4 stik så i kan lade telefoner på samme tid og evt bruge hårtørrer og glattejern og hvad ellers der er brug for. Det er ikke alle steder hvor det vælter med stikkontakter..

God tur!
    M.I.

Anonym Jaron-Kathrine

Tusinde tak for svarene ind til videre!

Til Claus (og evt. andre): Jeg mener forsikringen dækker på samme måde som ved alt det andet vi har med, men det skal da helt sikkert undersøges!
    Er det til at komme til internetcafeer i alle lande? Jeg kunne forestille mig at det ikke er noget problem i lande som New Zealand, men er noget mere usikker på Sydamerika..
    Vi har også overvejet ekstern harddisk, men der kan man kun gemme billeder et sted, så hvis den bliver stjålet eller står af er billederne også tabt, og det var bl.a. der jeg kunne forestille mig at det var smart med computer, hvor man både kunne gemme på noget man har med, men også kan ligge dem op på en “harddisk” på nettet.

Til Henrik (og andre): Hvad har i gjort med objektiv til kameraet? har i medbragt et eller flere? Jeg synes slet ikke det der ofte følger med er nok (18-55), men vil et enkelt der spænder over 18-200 være fint? Kender i evt. nogle bestemte mærker af objektiver, som er ordenlige og ikke vejr så frygteligt meget?

På forhånd tusinde tak:)

Anonym Henrik

Hej
    Medbringer altid kun et objektiv, mest på grund af vægten, samt risikoen for tyveri, det er trods alt ikke billigt udstyr.
    Vil give dig ret i at “standard” objektivet på ca. 18-50 mm ikke er nok. Efter min smag er 18-200 mm fint til kortere rejser, men skal man være væk over længere tid ville jeg tage et med som ligger omkring ca. 18-120 mm, da denne rækkevidde dækker fint efter min mening. 18-200 mm bliver hurtig for stort ret vægtmæssigt, da det ofte vejer et godt stykke over 500 gram. Har man ikke noget imod vægten er 18-200 mm et rigtig godt valg!
    Personlig har jeg et Canon EOS kamera, objektiv er af mærket Sigma, da kvaliteten er god, og prisen er lavere end Canon objektiver.

Anonym Claus

Internet cafeer er lige så udbredt i Sydamerika som i resten af verden.

Med hensyn til forsikringen, så undersøg om den dækker enkelt ting, såsom computer, kamera osv.
    Også i hvor lang tid. Min egen indbo dækker i tre mdr, men det er forskelligt fra selskab til selskab.

mvh
    Claus

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account