Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3536314
     Anonym

      Hej!
      Min kæreste og jeg rejser til Thailand i februar og skal være der i ca. 14 dage, før vi rejser videre til det nordlige Vietnam i ca. 10 dage.
      Vi har planlagt at være i Chang Mai-området den første uges tid, og vil så gerne på en af øerne i de sidste 5-7 dage i Thailand, men gerne en af de øer, som er mindst turistprægede….
      Vi har efterhånden læst os frem til at Koh Tao og Koh Samed kunne være en mulighed (også fordi de begge ligger forholdsvist tæt på Bangkok, hvorfra vi skal flyve videre til Hanoi, og vi har ikke meget tid at gøre godt med). Vi søger afslapning, lidt dykning og flot natur.
      Er der nogle af jer, som kan anbefale den ene ø frem for den anden? Eller måske en helt anden thailandsk ø?
      Er der for øvrigt nogle must-sees i Chang-Mai-området? Vi vil bl.a. gerne på forskellige trekkingture i dette område.
      Håber nogle af jer kan give et hint eller to!! På forhånd tak.
      Mvh

      #3536316
       Anonym

        Hej
        Har været på koh tao – det er absolut en dejlig ø, men med årene også blevet voldsom turistet – dog hvis I gerne vil dykke er det stedet. Det drejer sig ikke om andet på koh tao 🙂 – koh samet kender jeg ikke.
        I kan komme til koh tao på flere måder, flyv til koh samui og sejle derfra – tage nattoget fra bangkok syd over og så sejle fra chumpoong (kan ikke lige huske hvordan det staves) – fordelen ved toget er at man sover samtidig med at man flytter sig. og så det billigt. tag toget fra bangkok kl 19:30 så er i på koh tao næste dag til middag.

        #3536317
         Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

          Nu kender jeg ikke til dykkermulighederne på Koh Samet, men Koh Tao er helt sikkert dykkerminded. Jeg vil dog sige, at det ligger langt væk ift. Koh Samet som kun ligger 3 timers transport uden for Bangkok.

          Kan anbefale begge – dog nok Koh Samet mest som et afslapningssted. Jeg er ikke sikker på at dykningen er helt så god dér som andre steder i Thailand.

          #3536319
           Jannie

            Jeg tilbragte en uge i Chiang mai her i sommer… vidunderligt sted 🙂

            Vi boede hos Julies Guesthouse (en god idé at booke på forhånd… det er et eftertragtet sted) – og det kan virkelig anbefales…
            Vi bookede alle vores ture/aktiviteter gennem dem.
            – 3 dages trekking tur med 2 overnatninger og elefantridning + bamboo-rafting (Mae Taeng Area)
            – 1 dags-klatring
            – ½ dages tur: Tiger Kingdom og templet oppe på bjerget
            – 1 dages adventuretur: Elefantridning, mountainbiking og riverrafting

            Tjek deres hjemmeside… .-) Ejeren Sid er tysker – og han er lynhurtig til at besvare mails og super hjælpsom…

            #3536320
             Jannie

              Jeg tilbragte en uge i Chiang mai her i sommer… vidunderligt sted 🙂

              Vi boede hos Julies Guesthouse (en god idé at booke på forhånd… det er et eftertragtet sted) – og det kan virkelig anbefales…
              Vi bookede alle vores ture/aktiviteter gennem dem.
              – 3 dages trekking tur med 2 overnatninger og elefantridning + bamboo-rafting (Mae Taeng Area)
              – 1 dags-klatring
              – ½ dages tur: Tiger Kingdom og templet oppe på bjerget
              – 1 dages adventuretur: Elefantridning, mountainbiking og riverrafting

              Tjek deres hjemmeside… .-) Ejeren Sid er tysker – og han er lynhurtig til at besvare mails og super hjælpsom…

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account