This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym CarolineTS

Hej alle 🙂

Jeg skal rejse alene til Thailand om en måneds tid og søger nogle, der kender en god og “sikker” rute, som jeg kan følge (eller navigere efter)
    Jeg vil gerne opleve natur og kultur. Jeg er ikke interesseret i vilde fester og druk steder for turrister.

Håber, at der er en, der kan hjælpe.

Mvh. Caroline

Anonym Magnus

Hej Caroline.
    Det er uklart for mig, hvad du egentlig søger efter, men jeg vil prøve at besvare dine spørgsmål:

– Thailand er et meget sikkert land at rejse. Hvis du opfører dig fornuftigt, holder dig fra nakotika og lader være med at fornærme kongefamilien, er sandsynligheden for problemer meget lille.

– Turisme er en af Thailands største indtægtskilder, så forvent at møde turister. Hvis du vil undgå turister, kan du tage ud på landet eller til nogle af byerne i det nordøstlige Thailand, som er landets mindst turistede del. Det er vanskeligere at rejse der, da kun få taler engelsk, men du behøver ikke at bekymre dig for sikkerheden, så længe du tager sædvanlige forholdsregler som rejsende. Jeg kunne forestille mig, at du vil have det sjovere i områder, hvor turister kommer jævnligt.

God rejse!

Anonym CarolineTS

Måske formulerede jeg mig uklart, men det jeg mente var, om nogle, der havde været på backpack rejse i Thailand, havde en rute som jeg kunne følge eller måske nogle steder jeg kunne tage hen, som var værd at opleve.
    Måske en, der har en blog om deres rejser og oplevelser i landet, som jeg kunne læse og se billeder fra.
    Men tak for dit svar, det er helt klart også noget jeg kan bruge.

Anonym Kasper

Hej Caroline,

tror du kan finde det du søger ved at søge på Google. Ellers prøv nogle af de mange guidebøger der findes, for at få nogle ideer til hvad du gerne vil se. Landet er temmelig nemt at rejse i. Men ellers har Magnus ret i at hvis man ser bort fra den nordøstlige del af landet, og den sydligste del af landet (hvor du nok ikke skal rejse til pga. de uroligheder der er), så vil du møde andre turister.

Men vil gerne komme med nogle forslag. Så skal du dog fortælle lidt mere om hvad du gerne vil´: se natur, strandferie, storbyferie?

Vil du gerne steder hen hvor der er få eller ingen turister, eller vil du gerne møde andre rejsende?

Hvor lang tid skal du afsted? Hvordan vil du rejse, tog, bus, fly?

Mvh.

Kasper

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account