This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mstar88

Hey en veninde og jeg hat planer om at tage på backpacking til sydamerika, i starten af 2010. Så ville høre om der var nogle herinde som har været på en fantastisk rute igennem sydamerika?
    Ps: skal være afsted i 3-4 måneder.
    Håber at høre fra nogle.

Mvh Mstar88

Anonym Jome

Jeg har samme plan; ud at rejse i 2010 en 3-4 måneder med et par venner, men har ikke lagt os helt fast på en rute endnu.

Hovedforslaget ser dog nogenlunde sådan ud:

At starte i Quito, Ecuador og så rejse sydpå gennem Ecuador og ind i Peru, hvor vi selvfølgelig skal forbi Machu Pichu og flere andre ting. Derefter ind i Bolivia hvor Salar de Uyuni umiddelbart er hovedmålet. Herefter er vi lidt i tvivl om vi skal rejse ind i Brasilien og se Pantanal eller tage videre sydpå gennem Argentina og på et tidspunkt rejse østpå til Buenos Aires. Herefter skulle vi så nordpå og se Iguazu Falls og derefter bevæge os over mod Rio de Janeiro, hvor rejsen skulle slutte.

Vi har også talt om at starte i Rio og så rejse den modsatte vej.

I sidste ende kommer det selvfølgelig an på, hvad man vi se og opleve, men uanset, hvad man vælger er jeg sikker på, at man får en fed tur.

Anonym Nilas

Mig og en ven har nogenlunde samme planer. Jome’s tur lyder spænende, men vi vælger at tage den anden vej, altså starte i brasilien. Det er grundet i at regntiden ligger over vinteren og den rammer hårdt i bolivia og peru. Derfor tager vi den del af sydamerika i slutningen.

Anonym Susanne

Jeg rejste i sydamerika for 3 år siden. Vi havde 4,5 mdr hvilket passede meget godt til vores rute. Vi startede i Rio hvor vi var en uge. Vi skulle booke et sted at bo under carnevallet. Så rejste vi rundt i NordBrasilien i 14 dage og så tilbage til Rio til carneval. Herefter gik turen ned til Igauzu (vi så det både fra Brasilien og Argentina). Så gik turen til Buenos Aires og herefter rejste vi videre hele vejen ned igennem Argentina hele vejen ned til Ushuaia (den sydligste spids). Herfra husker jeg egentlig ikke hvad vi gjorde men mener at vi fløj op til syd Argentina igen. I hvertfald tog vi til Salta og videre op til Bolivia via salar de uyuni. Inden da var vi lige et smut i Chile i “Pedro de” Atacama (husker ikek helt). op gennem Bolivia og herfra til Peru hvor vi fra Lima fløj til Amazonas og var der i en uges tid. Herfra tog vi en båd (lokal båd) over grænsen til Ecuardor hvor vi fandt en lille hyggelig surfer by hvor vi tilbragte de sidste 2 uger på afslappende vis inden turen gik tilbage til Lima, til New York og Så hjem til DK igen.

Anonym Jome

Må jeg spørge hvor meget jeres udgifter løb op i? Vi er i tvivl om, hvor meget vi kan tillade os at flyve modsat at tage bussen 🙂

Anonym ceciliapoulsen

Hvordan rejste i gennem landene i sydamerika? Jeg skal også til argentina, chile, peru og bolivia og tænker på at køre selv eller tage bus. Kender i noget til køreforholdene og hvordan man kan skaffe en billig bil at køre mellem landegrænserne med? Jeg kunne godt tænke mig at købe en billig gammel bil og skrotte den der hvor vi ender..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account