This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Camden

Hej alle

Så kommer jeg endnu engang med spørgsmål som jeg håber I vil hjælpe mig med at besvare.

Kæresten og jeg skal 2½ måned til asien fra slutningen af december (Vietnam, Cambodia, Thailand) Så nu er der lige nogle ting jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om.

Fodtøj:
    Jeg vil helt sikkert ha et par gode sandaler til at gå rundt i. Det skal der ikke spares på.
    Derudover tænker jeg om det er nødvendigt med vandresko?
    Vi har tænkt os at vi vil på en 3 dags trekking tur i Thailand, hvor vandresko selvfølgelig er gode at ha. Men kommer man til at bruge dem ud over det? Hvad har I andre haft med af fodtøj?

Tøj:
    Man kan få en masse lækkert tøj der er svedtransporterende, hurtigtørrende, vejer meget lidt osv. Har I andre brugt dette eller synes I at jeres almindelige shorts og t-shirts osv har været fint nok at beuge selvom det er mega varmt?
    Jeg vil helt sikkert ha et par zipoff bukser, men er andet nødvendigt?

Rygsæk:
    Der er nogle der siger at det er rart at have et regnslag til at putte udenom rygsækken. Ikke kun pga evt regn, men også fordi det beskytter tasken fx under flyturen eller hvis den bliver smidt op på taget af en bus. Hvad er jeres erfaringer med dette?

Malaria:
    Er det nødvendigt at tage malaria piller i de 3 lande vi skal til. Kan læse mig frem til at mange ikke tager dem i Vietnam og Thailand. Men hvad med Cambodia?
    Skal lige siges at vi ikke regner med at skulle i regnskov osv i Cambodia og ikke regner med at være der mere en 1-2 uger.

Elektricitet:
    Skal man have en adaptor med eller er deres stik de samme som herhjemme?

Til sidst kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogle der har erfaringer med noget de kom til at bruge på turen men ville ønske de ikke havde taget med.
    Bare sådan for at begrænse evt spild vægt i rygsækken 🙂

Håber I har lyst til at hjælpe. På forhånd tak.

Camden

Anonym Camden

Der skal selvfølgelig stå om der er nogen der har erfaringer med noget de tog med på turen men ville ønske de ikke havde taget med 😉

Anonym Karin.

Hej.
    Jeg har rejst i de samme lande, og jeg var glad for vandreskoene på trekkingturene. De var også dejlig varme, da jeg landede i Kbh. i frostvejr – ellers brugte jeg dem ikke.
    Jeg havde ikke specielt tøj med – bare ganske almindeligt sommertøj. Mine zipoff bukser var guld værd!
    I behøver ikke adaptor.
    Med hensyn til malaria, så er der mange delte meninger om det. Jeg tog pillerne i alle 3 lande efter samråd med min læge – jeg havde ingen bivirkninger.
    Tag så lidt med som muligt – alt kan købes derude til næsten ingen penge. Jeg havde dog lidt forskelligt medicin med ud – også efter samråd med min læge.
    Rigtig god tur – jeg bliver helt misundelig. Vietnam er et fantastisk land, og jeg skal helt sikkert tilbage.

Anonym Karin

Jeg glemte lige at skrive, at jeg brugte en flyback til at beskytte min rygsæk under transporten – både til lands, til vands og under flyrejsen. Du undgår at stropper og luktøj bliver beskadiget.

Anonym Karin

øh flybag:-)

Anonym crusader

Angående trekking sko, skal man overveje hvor hårdt terræn man skal ud i og hvor meget. Hvis det bare er en stille og rolig 3 dages tur ville jeg bare medbringe et par gode gummisko. De er måske også lidt federe at have på til andre ting end vandresko! Så et par gummisko og sandaler/klip klap er nok.

Jeg har regnslag på min rygsæk og tænker hvis man alligevel skal købe en er det jo meget fedt med regnslag…både til beskyttelse og til regn. Man behøver ikke at gå ud og købe sig fattig i special gear.

Jeg plejer selv bare at rejse med 2 par normale shorts og 1 par lange. En god ting er at priotere bukser/shorts med mange lommer.

Angående elektricitet skal man have en adaptor med. Man kan få nogle til rimelige priser der gælder hele verden.

Jeg plejer ikke tage malaria piller. Det er bare vigtigt at holde sig ren og bruge myggespray. Men køb det derude idet man kan få noget der er en del mere effektivt end herhjemme. Tilgengæld rejser jeg altid med en malaria startpakke. Det vil sige at hvis man skulle være så uheldig at få det, kan man holde den længere før man skal på hospitalet. Men det er jo et individuelt valg. Har rejst en del i østen uden nogensinde at tage malaria piller. De er heller ingen garanti for ikke at blive smittet.

Ja og ellers generelt “travel light” man blir glad for det i længden og det er ikke meget man behøver. Nå ja, et rejse håndklæde kan afbefales at købe idet de er hurtigtørende!

Anonym Camden

Ok tak for afklarende svar 😉 Ingen adaptor.

Er dog stadig meget i tvivl om jeg kommer til at fortryde ikke at ha nogle ordenlige vandre sko med.

Anonym Anonym

Hej.
    Du kan sagtens nøjes med et par almindelige løbesko, som er gået til. Jeg har trekket i både Vietnam og Thailand, og jeg havde bare mine løbesko med, og det fungerede fint.
    God tur.

Anonym Camden

Tak for svar 🙂

Men nu har en så sagt at jeg ikke behøver adaptor og en har sagt at jeg gør? 😉

Mht gummisko så havde jeg også overvejet om det var fint nok at have med. Men synes bare ikke at man står særlig godt fast i gummisko, så kan ikke forestille mig at de er særlig gode til en trekking tur.

Hvor køber man sådan en start pakke til malaria? Er det noget man skal ha på recept fra lægen?

Anonym Line

I har helt sikkert ikke brug for en adaptor i Vietnam. Jeg har rejst i flere lande i Asien, og har aldrig haft brug for en.
    Malariapiller er på recept, så det er oplagt at tale med lægen om det, når man skal vaccineres.

Anonym Karin

Ang. adaptor. Jeg brugte ikke adaptor i hverken Vietnam, Thailand eller Cambodia.

Anonym Anonym

hey,
    jeg har selv lige været i vietnam her i sommers.
    Jeg brugte ikke noget specielt. havde købt et par åbne trekingsandaler i føtex og et par ganske alm kondisko – synes jeg var helt fint.

mht tøj brugte jeg bare ganske alm. shorts, toppe og knickers..de meste kan i købe jer meget billigere til i de landene end her i danmark

Anonym Mads

Hvad med dengue-feber ? Thyfus, hepatitis A+ B, Japansk hjernehinde betændelse ?? Bare for at nævne et par stykker !!

Malarie piller er kun forebyggende, og man skal på hospitalet uanset om man tager piller eller ej. Bliver man smittet er det for resten af livet.

Dengue-feber er lige så farlig som Marlaria og kan kun beskytte sig med myggespray. Også med myggespay er det forskelligt hvor godt det virker fra pers til pers. Så så skift mellem et par forskellige produkter og se med hvad du får færreste mygstik med.

Malaria er der i nordthailand, cambodia og nordvietnam.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account