Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3547131
     worldmember

      Transsibirisk Jernbane:
      8.800 kr – stop i Moskva – Yekatarinburg – Krasnoyarsk – Irkutsk – Ulan Bator – Beijing (ca. 3-4 uger)
      8.000 kr – stop i Moskva – Irkutsk – Ulan Bator – Beijing (ca. 2-3 uger)

      Fly fra CPH – Moskva: 1.600 kr
      Fly fra Beijing – Seoul: 2.200 kr
      Fly fra Seoul – Manila: 1500 kr
      Fly fra Cebu – Sandakan (2 uafhængige rejser): 1400 kr
      Fly fra Kota Kinabalu – Manila: 800 kr
      Fly fra Manila – LAX: 6000 kr
      Fly fra San Jose Cabo – Lima: 7000 kr
      Hjem: maks. 15.000 kr

      I alt for en person: 22.500 ktr
      I alt for to personer: ca. 45.000 kr

      Transsibirirsk jernbane: 15. nov – 10. dec (200 kr. om dagen – 25 dage – 5000 kr.)
      Korea: 11. dec – 20. dec (300 kr. om dagen – 10 dage – 3000 kr.)
      Filippinerne: 20. dec – 5. feb (200 kr. om dagen – 46 dage – 9200 kr.)
      Borneo + Brunei: 5. feb – 10. marts (350 kr. om dagen – 33 dage – 11550 kr.)
      Filippinerne: 10. marts – 10. april (200 kr. om dagen – 31 dage – 6200 kr.)
      USA: 10. april – 1. maj (400 kr. om dagen – 20 dage – 8000 kr.)
      Mexico: 1. maj – 14. maj (200 kr. om dagen – 14 dage – 2800 kr.)
      Sydamerika: 14. maj – 1. august (400 kr. om dagen – 78 dage 31.200 kr.)

      I alt for en person: ca. 76.450 kr
      I alt for to personer: 152.900 kr

      USA er for familiebesøg og det samme er Mexico. I Sydamerika planlægger jeg at komme til Peru, Bolivia og Ecuador. Det er ikke så meget tiden de forskellige steder jeg er i tvivl om. Mere prismæssigt, hvad bør man se og lave osv.

      #3547132
       Tine

        Prøv at kontakte et rejsebureau og hør hvad de kan lave billetterne for. De har tit gode forbindelser og aftaler, så når man skal på en jordomrejse kan det faktisk godt selv betale sig, da jeg skulle til asie, sydafrika, sydamerika og cuba sparede jeg fx 3500 gennem jysk rejsebureau og fik endda visum til cuba + to overnatninger oveni!

        Hvorfor søger du ikke et visum til filippinerne eller forlænger det du får når du kommer til landet, så du ikke skal til borneo og tilbage igen? det koster ca 380 kr, så sparer du da den ene flyvetur http://www.immigration.gov.ph/index.php/visa-requirements/non-immigrant-visa/temporary-visitor-visa/visa-waiver

        Det er svært at hjælpe med budget, da det afhænger meget af ens behov osv. men regn med 5-10.000 kr om måneden i asien og så vil jeg nok sige 5000-15.000 kr om måneden i USA og Sydamerika (nogle lande i sydamerika har samme prisniveau som borneo). Synes at dit budget ser fornuftigt ud

        Det er også svært at hjælpe med hvad du skal lave og se, det kommer jo an på hvad du er til 🙂

        #3547139
         Hovgaard

          Jeg ville bestemt også kontakte enten Jysk eller Kilroy og få et tilbud på en “jorden-rundt-billet”.. Der kan spares en del penge! I skal bare sørge for det er muligt at ændre afrejse datoen for et mindre beløb i tilfælde af I pludselig vil afvige for jeres i forvejen lagte plan.

          Du skriver ikke så meget om rejsens indhold – og derfor det svært at svare på jeres budget. Der forskel på pris-niveauet i asien i forhold til hvilket land, men man kan stadig bo, spise og bruge transport billigt. Det som altid koster er ting som trekking, dykning, rafting, osv.

          Priserne i USA er høje! Og det selvom man bor i dorm room, spiser billigt, osv.. Men det må I spare penge, hvis I kan være hos familie? Tror jeg brugte omkring 10.000 kr om mdr der.

          Kan ikke anbefale så meget at se, da du ikke skriver så meget om ønsker for turen. Vil dog anbefale jer at leje cykler i Beijing og opleve byen sådan.. Det synes vi klart var en af vores fede oplevelser i Kina.

          #3547158
           lauridsen_lars@hotmail.com

            hej.
            har selv rejset med den transsirbirsk jernbane og en super god måde at starte din rejse på.
            Tjek seat 61.com.
            Du flyver til st petersborg super flot by derfra tag du tog til moskva og starter din rejse og du köber selv dine biletter som du kommer frem masse af penge at spare rejs stille og rolig og tag det som det kommer.lars

            #3547159
             lauridsen_lars@hotmail.com

              kop noodels som du köber og tag med på toget, på toget er der altid en kedle med varmt vand til te kaffe det vi gjor var at vi köbe en masse mad og tog med på togrejsen for at spare penge, så kan du göre det for 70 kr om dagen husk en god bog og et spil kort.
              husk når man back packer og har en god bog og et spil kort kan man hygge sig og hygge koster ikke noget.smiler
              lars

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account