This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

jeg har ladet mig fortælle at det ikke var et problem at få 30 dages visum ved indrejse i thailand, men har læst herinde at man kan nægtes indrejse hvis man ikke har en billet ud af landet inden for de 30 dage.

jeg vil gerne rejse til thailand over grænsen med tog fra malaysia i midten af marts. min eneste billet videre er bangkok-shanghai i juni = ophold længere end 30 dage!

jeg skal ikke bruge mere end 30 dage i thailand, da jeg vil rejse til cambodia,vietnam og laos inden da for at vende tilbage til bangkok, men det kan jeg jo ikke bevise!

Bruger immigrationsmyndighederne konsekvent den fordømte “udrejse inden 30 dage-billet-regel” eller kan jeg slippe over grænsen og få 30 dage uden en rettidig billet ud?

Anonym Torben

Intet problem. Du kan sagtens få det automatiske visum på 30 dage, uden en hjemrejsebillet inden for de 30 dage. Kort og godt giver det ikke problemer

Anonym jac

jeg skal på en lignende rejse fra bangkok til singapore i april, som også tager mere end 30 dage, og fik af vide ved jysk rejsebureau, at det ville være dumt ikke at søge et visum til thailand for en sikkerheds skyld.. det tager ca. 3 dage fra du sender brevet til ambassaden til du har det igen, og det koster jo ikke mere end 175 kr, så det er da dumt at spare væk, for så at risikerer ikke at komme ind i thailand

Anonym Anonym

Det bør ikke være noget problem hvis du rejser ind i landet via en landegrænse. Her vil du få et stempel på 30 dages visum i passet uden nogle spørgsmål. Rejser du så ikke ud inden for denne periode kan du komme i vanskeligheder.

Det er anderledes ved ankomst med fly, da det her vil være flyselskabet der har ansvaret for at dine papirer er i orden, og bliver pålagt en bøde, hvis du bliver nægtet indrejse. Oven i dette, er flyselskabet forpligtet til at fragte dig tilbage hvor du kom fra.
    Det siger sig selv, at der ikke er mange flyselskaber der er vilde med dette, derfor er det ofte dem der vil skabe mest bøvl over et manglende visum.

Altså hvis du er helt sikker på at du ikke skal med fly til Thailand er der ingen bøvl. Det kan jo aldrig gå værre, end at du kan blive afvist ved grænsen, og tage tilbage til Kuala Lumpur og får lavet det visum, og så rejse nordpå igen.

Anonym Jakob

Hejsa
    Thaierne har på det seneste lavet meget of ofte om på indrejseregler, og det er faktisk ret svært at svare endegyldigt på dit spørgsmål. har ikke, desværre, været i Thailand det seneste år, men er aldrig blevet spurgt om udrejseflybillet. MEN disse mange ændringer er generelt sket op til og efter kuppet i september 2006. Derfor vil jeg anbefale at du ringer og spørger ambassaden, de kan være svære at få fat i. Men hellere bruge et kvarter i telefonen end i værste tilfælde at blive nægtet indrejse (tror ikke det vil ske, men alligevel).
    Alternativt kan jeg anbefale at kikke på thaivisa.com derer flere diskussioner om visum/indrejse til Thailand.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account