Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3536537
     Boge14

      Hi all!
      Efter 3.g skal jeg endelig ud og backpacke! (Glæder mig som et lille barn). Turen går højst sandsyndsynlig til Thailand, da jeg prisen er i bund og vejret i top. Modsat er prisen jo i top i Australien. Men overvejer alligevel Australien, da backackermiljøet i Australien alligevel meget attraktivt. Men hvordan er backpacker miljøet i Thailand -både storbyerne og lidt ude på landet? Hvordan er muligheden for at møde andre backpackere i landet? Altså sammenlignet med backpackermiljøer i Australien og vesteuropæiske lande? 🙂

      #3536538
       DanielJohansen

        Jeg synes ikke du skal have nogle bekymringer overhovedet.. det er uanset om du skal til Thailand, Australien eller Europa.. For mig at se handler det bare om at stille sig selv i en situation hvor du er nød til, at møde andre og det gør du lige netop ved at tage afsted alene. Sørg for at bo på hostels.. Brug eksempelvis de nævnte steder i Lonely Planet guidebøgerne. Bøgerne er meget populære og derfor er nævnte steder som regel også fulde af backpackers, og derfra skal man altså være usædvanligt lukket for ikke at støde på en masse dejlige mennesker.. Et andet sted du møder og kommer tættere på mennesker er på ture. Tager du eksempelvis ud og trekke et par dage i det nordlige Thailand lever du 24 timer i døgnet med andre mennesker og vil helt sikkert komme en smule ind på livet af dem. Jeg har aldrig oplevet andet:)

        Thailand er danskernes foretrukne oversøiske rejsemål, og når du er der føles det som om Australien og Sverige har fået samme idé, for det er specielt de tre nationaliteter du render ind i igen og igen.

        Tag derhen hvor du helst vil hen i forhold til hvad dit budget rækker til og hav ikke så mange bekymringer om hvorvidt du møder andre..for det gør du helt sikkert:)

        #3536541
         Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

          Helt enig med Daniel. Du bestemmer selv om du vil i kontakt med nogen eller ej. Du kan ikke undgå at støde på andre backpackere, spørgsmålet er blot “om du vil have noget med dem at gøre”. Hvis du starter med at checke ind på et hostel i Khao San Road og er lidt outgoing, så skal du nok finde en som overvejer noget af det samme som dig. Hvis du iøvrigt rejser med tog eller bus i Thailand, så er der rig mulighed for at stifte bekendtskab med andre rejsende, da de jo ligesom ikke kan løbe nogen vegne.

          Du vil med garanti kunne finde nogle egne i Thailand hvor der ikke er ret mange mennesker, men så er det fordi du selv har opsøgt det for at komme off the beaten track… Det skal man nu heller ikke undervurdere.

          Kort sagt – Thailand er packed med backpackers. Gør som Daniel foreslår og tag afsted alene. Det er den bedste måde at møde nye mennesker på og så er du ikke tvunget til at gå på kompromis med hvad du gerne vil opleve på dit livs første (men med enormt stor sandsynlighed ikke den sidste) backpackingtur.

          Best of luck og god tur

          #3537268
           Søren

            Der er masser af backpackermiljø i Thailand – og ikke kun i Bangkok og omkring Khao San Road. Hvis du planlægger at finde nogle rejsekammerater undervejs, vil jeg da råde dig til at starte på Khao San Road – læs mere på http://www.khaosanroad.dk – det ofte er her, folk starter og slutter deres eventyr i Sydøstasien, og det vil sige, at du både kan få gode råd og finde andre at rejse videre med.

            God tur.

            #3538195
             henrik

              Svar på dit spørgsmål:
              1. Det er næsten umuligt ikke at møde andre (backpackers) hvis du bruger de anbefalede steder fra lonely planet.
              2. Hvis stedet er billigt kan du være sikker på der er fyldt med backpackers.
              Hvis du ønsker at opleve noget “autentisk” forsøg at undgå de værste backpackers spot og backpackers trick (hvordan kan jeg gøre det billigst muligt).

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account