This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sorenhyrup

Halløj derude! Jeg stødte tilfældigvis på denne side, da jeg googlede lidt efter emnet – håber I kan hjælpe, eller sende mig videre til et sted der kan 🙂

Mit spørgsmål er, om nogle af Jer har nogle gode idéer til simple og sjove lege, der kan hjælpe i min engelsk undervisning?

Jeg arbejder pt. i en kinesisk børnehave, hvor jeg udover min “normale” pædagogiske rolle også skal planlægge lidt engelsk undervisning til børnene. Det er slet ikke på noget højt niveau, det er bare helt “basic”. Jeg har f.eks. lavet nogle lege med farver, hvor de både lærte navnene på farverne at kende, men også legede med farverne (via maling og andre lege).

Jeg kunne dog godt tænke mig, at lære dem at tælle til f.eks. 10, men uden at det blive dødkedeligt, og bare gentagelse af, hvad jeg siger, men da jeg ikke normalvis er underviser, så har jeg lidt svært ved, at finde på noget, og husker desværre ikke meget fra min egen folkeskoletid 🙂

Har I nogle forslag?

På forhånd tak! 🙂

Anonym Sussie

Jeg har lige været i Nepal og undervise – og jeg fandt at den bedre undervisning til de små klasser var via sang. Så vi brugte f.eks “hoved, skulder, knæ og tå”, når vi have biologi. Mon ikke der er en engelsk version af “jeg vil male dagen…..” og en med tal?

Anonym rollo

Kan det ikke bare være noget med at flytte nogle farvestrålende ting fra et glas/beholder til et andet. Så kan i jo både træne farver og tal, evt også former? Det behøver jo ikke være andet end perler, små bolde eller nødder. Små ting de måske kan spise bagefter eller noget de kan tage med hjem.

Anonym Caroline

Hvad med at lave en slags kryds og tværs til dem. Hvis det skal være meget nemt kan det ikke være så svært – man kunne evt. lave 5 vandrette kolonner hvor du tegnede et æble i første kolonne, noder i næste, en lampe i tredje og et par briller i sidste – du laver så en lodret kolonne ved ordenes tredje bogstav og her vil der dannes et nyt ord som er svaret på opgaven. I dette tilfælde ville svaret være “lips” – altså; appLe, musIc, lamP, glaSses. BUM! Håber du forstår den.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account