Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540004
     KevinRanderis

      hej! vi er 3 drenge der har cirka 30.000 pr. mand som vi gerne skulle leve og se en masse for. vi skal være i Thailand, Cambodia, Sydney, Fiji, Rio, San Diego og Miami. vi kan bo gratis i både Miami og Sydney dvs, at vi ikke skal betale husleje i den tid som er ca. 1 månede. men er det stadig muligt at komme ud og se en masse for de 30.000 som vi har? håber i kan hjælpe mig 🙂

      #3540021
       KevinRanderis

        Hej igen!
        Planen er, at vi skal være afsted i 3 måneder, hvor det nok kun er sammenlagt 1 måned i de “billige” lande.

        De 30.000 er udover flybilletterne, da vi sammenlagt har lidt over 50.000 per person, hvor vi af dem har sat 20.000 af til flybilleterne.

        Det vi spørger om er altså om det kan lade sig gøre at leve og bo for 30.000 kr. i 3 måneder i de lande som jeg har nævnt ovenfor?

        #3540022
         Daizz

          Det korte svar er ja.

          Det kommer selvfølgelig an på jeres levestandard, og hvor mange oplevelsesture I skal ud på. Der findes et hav af diskussioner her på siden omkring leveomkostninger i stort set alle lande. Min holdning til økonomien i de pågældende lande er:

          Thailand & Cambodia: 5.000 – 10.000 kr. pr. md.
          Fiji & Rio: 10.000 – 15.000 kr. pr. md.
          Australien & USA: 10.000 – 20.000 kr. pr. md.

          Der er helt sikkert en del der er uenige med mig her, og det er selvfølgelig vanskeligt, at forudsige hvordan andre bruger deres penge. Det afhænger også af jeres forbrug af alkohol. Mens alkohol er billig i Thailand og Cambodia, så er det eksempelvis meget dyrt i Australien. I sparer også penge ved at rejse tre sammen (transport, mad og hostels).

          Opsummering: Med lidt omtanke mener jeg, at 30.000 kr. er nok.

          #3540016
           Daizz

            Hej

            Du skriver ikke noget om, hvor lang tid I skal være afsted eller om de 30.000 kr er inkl. flybilletter. Vil gerne komme med mit bud, men det kræver lige lidt flere oplysninger?

            I Thailand og Cambodia kan i klare jer rigtig længe, mens de andre steder er noget dyrere. Det hjælper selvfølgelig meget, at I kan bo gratis i Sydney og Miami. Har ikke selv været i Miami, men vil tro at priserne er nogenlunde som i Sydney, og det er desværre ikke helt billigt. Men kom med nogle flere oplysninger.

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account