This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AndersH

Hej, jeg er en ung gut på 19 som overvejer at tage på en længere rejse. Jeg har ikke vildt mange penge, så ville høre om der er mulighed for at finde noget arbejde rundt omkring? Nogen som har haft erfaringer med dette?
    Har ikke bestemt mig for hvor turen skal gå hen endnu.

Mvh
    Anders

Anonym Ham-der

sådan som jeg kender til det med at arbejde i udlandet, er mulighederne begrænset. De eneste steder jeg kender til er i Europa, hvor man bare kan få uden tilladelser osv. Man kan også arbejde i Australien og New zealand, gennem Workalot.
    Men hvis du skal til USA eller Aisien, skal du ikke for vente noget arbejde, især i disse dage hvor jobs’ene ikke hænger på træerne som de gjorde for et halvt år siden.

Det er nok nemmest at få arbejde i australien og new zealand.

Anonym AndersH

Tak for svaret, sidder der ellers en eller anden der ude, som har arbejdet i udlandet under en rejse, som vil dele erfaringer?

Anonym none

Det skulle efter sigende ikke være noget problem at finde arbejde i Australien. Du skal blot have et Working Holiday visum, som giver dig tilladelse til at arbejde og opholde dig i landet i 12 mdr. Jeg har netop bestilt et WHV gennem Jysk Rejsebureau (som jeg har også købt flybilletter igennem), og de skulle have 1050 kroner for det. Ved ikke om det kan gøres lidt billigere, men tjek ambassadens hjemmeside: http://www.denmark.embassy.gov.au/

Du kan også få et Working Holiday visum, som giver dig tilladelse til at arbejde i New Zealand.

For at arbejde i USA skal du have et Green card. Det er vist en slags lotteri, hvor det er tilfældigt om du får et eller ej.

Ved desværre intet om muligheden for at arbejde i andre lande, men håber du kan bruge det til lidt:)

Held og lykke, og god rejse:)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account