This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej vi er to piger der nu endelig har fundet ud af hvor vi vil rejse rundt. Men vores problem er nu vores budget og ville høre om i synes dette her er realistisk.
    Vi har tænkt os at spare 60.000 kr op. Til flybilletter, hostels, mad og turer. Landene vi vil besøge og hvor mange dage vi vil bruge i dem er følgende:
    Vietnam : 30 dage, Australien : 60 dage, Kina : 30 dage og New York : 5 måske 7 dage.

Tak på forhånd.

Anonym Helle

Til Daniel –

Har du nogen dårlige erfaringer med kilroy?

Eller er de bare dyre? 🙂

Anonym Daniel Madsen

Hey.

Jeg vil mene at det godt kan lade sig gøre…

Men der vil ikke være penge til de store udskejelser..
    Det er jo meget forskelligt hvor mange penge man bruger…

Et godt råd er:
    Find de fly billeter som i skal bruge, regn så med at i skal bruge mellem, 80 og 120 kr. om dagen til hostels.
    Regn så sammen hvor meget det er, og derfra skal i så vuderer ud om i kan leve for det der er tilbage… Et greyhound pas i oz i 60 dage koster f.eks. omkring 2000 kr.

Men det er klart flybilleter som er den største post…

Sæt jer ned og regn på det.. Det tager lang til at planlægge så lang en tur… Og lad være med at købe fly hos killroy… Så er i allerede kommet lang…

Anonym Jesper Jensen

Til Helle:
    Kilroy er et godt bureau – de er ikke dyrere end andre.

Det kan næsten ikke tjenes penge på flybilletter længere, defor vil alle bureauer forsøge at sælge dig turer, overnatning og andet sammen med billetten ellers kan de ikke eksistere.

Øverste spørgsmål:
    Hvis i sparer 60.000 op hver kan i sagtens klare turen med det beløb. Skriv et beløb pr. dag pr. land.

Jeg ville dog udelade New York og gøre det senere. En billig flybillet fra DK tur retur er nok billigere end at tage hele jorden rundt.

Anonym Rasmus

Jeg ville købe en billig enkeltbillet til Beijing og derefter selv rejse ned gennem Kina og over-land til Vietnam.. Herfra tage til Thailand eller Kuala Lumpur.. Der er rigtigt mange penge at spare i at flyve til Australien fra Bangkok eller Kuala Lumpur!!!
    På denne måde kan i(hvis de 5 dage i New York undlades-hvilket er smartest da man alligevel skal flyve over Europa for at komme fra Australien til USA) klare jer med i alt 3 flybilletter og da det er den største udgift er det værd at overveje!!
    Vietnam- ca 150 kr pr dag
    kina ca 200 pr dag
    Thailand/malaysia ca 180/dag
    Australien ca 300-350..
    Så kan man selv regne på budgettet når alle de faste udgifter er betalt..

Anonym Anonym

Det er noget pjat, at Kilroy er dyrere end andre, Daniel.

Nogle gange er de dyrere end andre steder, nogle gange er de billigere. Jeg har brugt dem flere gange fordi de var billigst, men andre gange har de været dyrere, og så har jeg brugt et andet sted. Tjek forskellige steder på nettet/i butikken og vælg det billigste eller den rejseplan, der passer jer bedst med datoer, rejsetidspunkt, mellemlandinger osv.

Prøv feks.
    Kilroy,
    Jysk rejsebureau
    http://www.nemrejse.dk
    http://www.travelstart.dk

Mvh Carina

Anonym Daniel Madsen

Kilroy er alt for dyre. Jeg ved ikke om Jesper er lobbyist for Kilroy, eller ansat :o)

Men det passer ikke at man ikke kan tjene penge på fly billetter, ellers ville der jo ikke være så mange som udbyder salg på nettet…

Og så score de kassen på at sælge ekstra ting, forsikringer osv.

Du har slet ikke brug for et rejseselskab, de er bare en dyr mellem mand…

Tjek “http://tv2.momondo.com/” de har lige vundet en pris for beste fly billet side…

Om du skal droppe New York, vil jeg lade jer selv bestemme, men regn på det, og se hvad der kan spares og tilvælges…

God tur…

Anonym Daniel Madsen

Husk at et rejseselskab altid som udgangspunkt bare vil tjene penge…

Og har du set Kilroys kontor i Knabrostræde 8, det er ikke en billig adresse… :o)

Anonym Jesper Jensen

Det er i gennemsnit 50-200 kr. fortjeneste på en flybillet. Det er ingen hemmelighed. Kilroy og mange andre bureauer slås derfor om peanuts og skal tjene penge andre steder.

Online rejsebureauerne lever udelukkende på at sælge rigtigt mange billetter + ANDRE PRODUKTER.

Jeg arbejder selv på et rejsebureau (ikke kilroy) og ved at om dette. Sorry, Daniel – men du har ikke ret.

Hos Kilroy kan du gå ind fra gaden ind og få service, det koster også noget.

Anonym Anonym

Lige en kort bemærkning ang. bare at købe en oneway billet til Kina.

Her skal du nok være obs. på, at det kan være ret vanskeligt at få visum til Kina, uden at kunne fremvise en udrejsebillet.

Over and out

Anonym Anonym

Lige en kommentar fra en anden rejsebureauansat:

Nej, rejsebureauerne tjener ikke særligt meget på flybilletterne mere. Konkurrencen er for hård. Nettet er typisk billigere, da de har en fortjeneste på ned til under 100kr. pr. billet.

Dette kan de tillade sig, da de typisk har et meget mindre ansvar end et rejsebureau.
    Kommer der f.eks. en tidsændring, eller avikling af en rute, kan du med en internet købt billet risikere først at få dette oplyst i lufthavnen ved afrejse, og tilmed bare få tilbudt at få dine penge retur.
    Måske ikke så tilfredsstillende, hvis du har glædet dig til din rejse, og nu ikke kan få fat i en ny billet da der er udsolgt.

Men alt har jo en pris. Og især ved kortere ture, og ved non stop flyvninger, kan jeg da ikke komme med de fantastiske argumenter for at betale meget mere, ved at købe igennem et rejsebureau.

Anyways, det er altså helt sikkert forkert at tro, at rejsebureauerne tjener helt vildt på billetterne. Tjekker du hjemmesiderne på nogle af de store rejsebureauer (KILROY og JYSK f.eks.), så er det også meget tydeligt, at de gerne vil sælge andre ting end billetter. Ture, treks og lign. Om man vil benytte sig af disse tilbud, må man jo så selvom.

Mojn

Anonym Daniel Madsen

Nu hvor denne tråd alligevel er gået over i den helt store fright mellem rejsebureau og internettet…

Hele idé’en med backpacking er jo at det skal være uplanlagt… Se hvor man ender og se hvad der sker…

Derfor skal man jo ikke bruge et rejsebureau, men bare have fat i en flybillet. Og der er “http://tv2.momondo.com/” nu den beste løsning.
    De gode råd får man jo alligevel undervejs…

Lad det være mit sidste ord i denne sag…. ;o)

Anonym travel lover

det er et helt fint budget.

Kilroy er ikke billige mere, det var de engang. billigste sted at købe store rejser for unge og studerende er hos sta travel, de reklamere med at være verdens største rejsebureau for unge og studerende, jeg sparede ca. 3000 kr. på min jorden rundt billet i forhold til kilroy.

køæb der hvor du føler du får den bedste rådgivning, service og pris/ og ikke kun en af delene.

mikkel

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account