This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym adventuremads

Hej backpackers.

Jeg har længe haft en drøm om, igen at skulle ud at rejse, og jeg har i den forbindelse længe gået og tænkt over, hvordan jeg egentlig vil gøre det, varighed, destinationer osv.

Den helt store drøm er, at jeg siger mit job op, sælger alt jeg ejer herhjemme – og bare rejser ud i verden uden at vide hvor hver dag fører mig hen.

Jeg har selvfølgelig en masse idéer om, hvilke lande jeg vil besøge og sådan, men jeg har tænkt mig at gøre det på en måde, så jeg kan rejse i måske 5 år i samme omgang.

Jeg håber på at kunne få sparet en god sjat penge sammen inden, men min helt store drøm ville være, at give mig selv dette utvivlsomt kæmpe eventyr, i 25 års fødselsdagsgave – hvilket er om lidt over 2 år…

Jeg kan på ingen måde nå at spare nok penge sammen, til at kunne rejse i 5 år uden at skulle arbejde undervejs, og det jeg så har tænkt på er, om det egentlig kan lade sig gøre, over så lang en periode?

De typer jobs jeg tænker på er:

– Dykkerinstruktør (Thailand/Australien/USA)
    – Frivilligt arbejde for kost/logi
    – Diverse jobs (er fuldstændig ligeglad med hvad jeg skal lave, for at tjene penge til at rejse for)

Mit store dilemma ligger i, at jeg simpelthen ikke kan holde mig på dansk jord meget længere endnu, og der går ikke en eneste dag, hvor jeg ikke tænker på bare at palle rygsækken, og tage afsted igen!

Jeg vil derfor hører jer efter, om i finder det realistisk, at man “bare” tager afsted – selvfølgelig med penge nok på lommen til flybilletter, og ellers bare tager hver dag som den kommer, og krydre det med diverse jobs rundt omkring i verden – er det gangbart, eller er jeg helt ude i hampen?

På forhånd mange tak for jeres respons.

Venlig hilsen
    Mads

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej mads.
    Du er kanon og fem år er lang tid, men muligt, jeg har selv rejset rundt i verden i mange år , det jeg gjor var at arbejde 5 til fire månder hjemme i Dk og så rejse 7 til otte månder og det stod på i ti år,.
    Du kan arbejde i oz og new zealand hvor du kan bruge dit working hoilday vias, og tjene penge, nu kender jeg ikke din uddannelse, men hvis det er noget de kan bruge i oz og du finder et firma der vil sponser dig, kan du blive og arbejde der,rigtig gode chancer hvis du har den rigtig uddannelse, jeg er selv smed og svejser og det giver job muligheder i oz,men nu har jeg familie og rejser mindere, Der er masser af frivillige arbejde i östen, der ligger en by i indien der hedder dahamasla, der hvor dali lama holder til et godt sted hvor du kan undervise frivillge i Engelsk og det du har brug for når du har planer om at rejse så lang tid er at finde nogen rigtig steder hvor du kan blive i lang tid, ellers går du kold, da det er hård at rejse hele tiden, med bus og tog, det kan tag hård på en, hvis jeg var dig ville jeg rejse igennem östen og du vil på din rejse möde mange der har de samme planer som dig, nok ikke lige rejse fem år de fleste er afsted i seks månder til et år men du vil möde folk der rejse i flere år jeg möde en prof golf spiller i laos, han var ude på en fem år lang rejse som du har planer om,jeg er så, det er super godt det du har gang i, det bedste du kan göre er at leve dine drömme ud og tag afsted, hvem ved det kan jo hver at du kommer til at bo i oz, japan, jeg har en rigtig god ven som kommer fra peru ude at back packe som mig og nu bor og arbejder han i peru, du skal ikke holde dig tilbage, livet er for kort til ikke at tag chancen, er du hjemme efter seks månder har du prövet og de oplevelser du kommer hjem med er der ingen der kan tag fra dig, afsted med dig hvad venter du på, skriv hvis kommer til at mangle info, god rejse mads,

hej mads.
    Du er kanon og fem år er lang tid, men muligt, jeg har selv rejset rundt i verden i mange år , det jeg gjor var at arbejde 5 til fire månder hjemme i Dk og så rejse 7 til otte månder og det stod på i ti år,.
    Du kan arbejde i oz og new zealand hvor du kan bruge dit working hoilday vias, og tjene penge, nu kender jeg ikke din uddannelse, men hvis det er noget de kan bruge i oz og du finder et firma der vil sponser dig, kan du blive og arbejde der,rigtig gode chancer hvis du har den rigtig uddannelse, jeg er selv smed og svejser og det giver job muligheder i oz,men nu har jeg familie og rejser mindere, Der er masser af frivillige arbejde i östen, der ligger en by i indien der hedder dahamasla, der hvor dali lama holder til et godt sted hvor du kan undervise frivillge i Engelsk og det du har brug for når du har planer om at rejse så lang tid er at finde nogen rigtig steder hvor du kan blive i lang tid, ellers går du kold, da det er hård at rejse hele tiden, med bus og tog, det kan tag hård på en, hvis jeg var dig ville jeg rejse igennem östen og du vil på din rejse möde mange der har de samme planer som dig, nok ikke lige rejse fem år de fleste er afsted i seks månder til et år men du vil möde folk der rejse i flere år jeg möde en prof golf spiller i laos, han var ude på en fem år lang rejse som du har planer om,jeg er så, det er super godt det du har gang i, det bedste du kan göre er at leve dine drömme ud og tag afsted, hvem ved det kan jo hver at du kommer til at bo i oz, japan, jeg har en rigtig god ven som kommer fra peru ude at back packe som mig og nu bor og arbejder han i peru, du skal ikke holde dig tilbage, livet er for kort til ikke at tag chancen, er du hjemme efter seks månder har du prövet og de oplevelser du kommer hjem med er der ingen der kan tag fra dig, afsted med dig hvad venter du på, skriv hvis kommer til at mangle info, god rejse mads,

Anonym Mads

Super, super, super svar, Lars – Tusind tak for det!

Ja, måske er min baggrundsinfo mangelfuld…

jeg er uddannet speditør, med speciale i vejtransport, og jeg har fået af vide, at skulle være ganske attraktivt for udenlandske virksomheder, at have en danskuddannet speditør ansat, da Danmark er det eneste land i Europa, hvor du rent faktisk får papirer på uddannelsen som speditør.

Derudover har jeg erfaring som telefonsælger (detail), så salgs- og handelserfaring mangler jeg bestemt ikke. Inden jeg tager ud at rejse har jeg også tænkt mig at få et bijob som bartender i vores kære Jomfru Ane Gade her i Aalborg, hvor jeg bor.

Håber det er noget baggrund, som jeg kan komme til at anvende i jagten på et job i udlandet.

Udover min uddannelsesmæssige baggrund, så behersker jeg også det engelske sprog i både skrift og tale, på et fornuftigt højt niveau.

Jeg har backpacket i Sydøst Asien (Thailand, Vietnam, Cambodia, Laos) i 3 måneder, og har siden jeg kom hjem, bare haft større og større trang til at komme afsted igen!

Lysten og modet er der rigeligt af – håber bare det kan lade sig gøre, på en eller anden måde!

Anonym Magnus

Din plan er bestemt mulig. Vær opmærksom på, at der er stor forskel på hvor nemt det er at spare penge op fra land til land – og der er også stor forskel på hvor strikse de er med arbejdstilladelser.

Thailand er umiddelbart det forkerte sted at arbejde for at spare penge op, men du kan godt tjene nok til at klare dig, mens du er der. Padi-kurser er forholdsvis billige der, og de hyrer oftest udlændinge som dykkerinstruktører. Hvis du vælger kun at uddanne dig til dive master-niveau, kan du også godt tjene penge, bare mindre, men udanset om du vælger at uddanne dig til dive master eller instruktør, varer det længe, før du har tjent udgiften til uddannelsen ind igen.

Du kan godt arbejde som engelsklærer i Thailand, men du kan tjene bedre i Cambodia og Vietnam, hvor leveomkostningerne er tilsvarende lave. Tjek http://ajarn.com/ for engelskundervisning i Thailand. I Korea kan du tjene endnu bedre penge, især hvis du har erfaring som lærer og hvis du har de rigtige papirer, men det er også væsentligt dyrere at bo der.

Til frivilligt arbejde vil jeg foreslå http://wwoof.org/ – mest aktuelt i vestlige lande, bl.a. Australien og New Zealand. Vær opmærksom på at nogle lande har en national wwoof-organisation, andre bruger den internationale.

Spar så mange penge op som muligt inden du tager afsted. Køb dine flybilletter under din rejse, så du ikke på forhånd skal bestemme, hvor længe du vil være i hvert land.

God rejse!

hej mads.
    kommer selv fra herning, men bor nu i malmö, du har rigtig gode chancer som speditör i singapore, Noget du kan tjekke op på her hjemme fra, ville tro det er det samme med new zealand og oz, du har rigtig gode muligeheder selvom vi har en lille finaskrise på transport market, noget du ved meget mere om ind mig, bartender, skulle du kommer forbi japan er der rigtig gode penge at tjene, har mödet flere back packer der ikke önsker at tag hjem og den mulighed de har er at arbejde i oz,new zealand eller tag til japan og arbejde som engelsk laere eller bartender, der ligger et bestemt sted i tokyo et bar område som jeg ikke husker hvad hedder, noget du kan tjek op på , job i japan,som bartender, husk det er billige at flyve fra bangkok til japan, du kan også arbejde som laere i Thailand, ville tro du kan tjene 30000 baht 5000 til 6000 tusind hvor du underviser de helt unge, hvis du vil tjene mere skal du bruge et tafel kursus,så har du mulighed for at tjene rigtig gode penge,du har en masse erfaring med salg, er rigtig godt til jobs i os plus bartender, du har jo dit working holiday visa der giver dig ret til at arbejde i et år i oz eller new zealand, husk du har rigtig gode muligheder i oz, hvor der er mangle på arbejdeskraft, du for ingen problemer med jobs og som speditör har du jo dine tale gaver i orden, men husk at holde begge ben på jorden og tag det som det kommer, du kan skrive til mig på min mail adresse lauridsen_lars@hotmail.com hvis du har brug for mere info,husk skulle du blive tilbudt et bartender job i Thailand, som giver dig 600 bhat 100 kr for en aften, er det lige för det er nok til at sponser dig en dag i Thailand, det er den möde du skal taenke på, hele vejen igennem, hvis jeg var dig ville jeg rejse fra Danmark og igennem östen og arbejde dig frem til oz, singapore, husk indien er billige masser af frivillge arbejde, 30000 kr for et år i indien er meget muligt, husk og brug de billige lande, så holder dine penge i laenger tid,efter noget rejse tid söger du mod singapore oz, new zealand, japan, husk alt drejer sig om kontakt, så de mennesker du möder på din rejse, har muligvise den kontakt du skal bruge til jobs, vi tales ved, afsted med dig inden du for kone börn og familie, lars

lars her.

nogen rigtig gode svar til din lange rejse.

Anonym Casper_30001@hotmail.com

Hej Mads,
    Jeg er i næsten samme båd som dig i dag.. og søgte på Google efter ”Speditør i Udlandet’ hvor denne artikel poppede op. Jeg har selv været på Højskole i tre måneder sidste år og går med lysten om at komme ud at rejse verden rundt på egen hånd måske et år eller to. Så jeg læste lige dette indlæg og besvarelserne. Så ville bare hører om det lykkedes for dig at komme af sted? og om du have nogen gode erfaringer fra at have arbejdet i udlandet? fylder selv 25 næste år og har en ok opsparing, men skal arbejde for at have råd til at rejse rundt i flere år. Og ja, har set det er et opslag fra 2012 – men var interesseret i at ører om du havde brugt din uddannelse som speditør i udlandet?
    Mvh. Casper

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account