This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Thaysen

Hvis I skal op i Burj Kalifa, 124 etage, koster det ca. 150.- da jeg var der i marts, var ventetiden på 2 dage.
    Hvis I vil springe ventetiden over, og komme op med det samme, koster det ca. 600.-
    Vh

Anonym Heidi

Man kan bestille biletter til Burj Khalifa hjemmefra på deres hjemmeside. Jeg vil anbefale at tage derop om aftenen, det er SÅ flot et syn.

Jeg synes bestemt ikke Dubai er dyrt. Hvis det er til shopping, så lad være med at tage de store dyre shoppingcentre, men vælg de “små” (som er ligeså store som danske Fields vil jeg tro).

Det kan også anbefales man ser det gigantiske fontæneshow som ligger ved shoppingcentret ved Burj Khalifa (Kan ikke lige huske hvad det hedder).

Man kan sagtens finde billige hoteller, men man kan altså også finde lækre 5 stjernede hoteller til forholdsvis billige penge, hvis man har lyst til lidt luksus.

Taxa er også vildt billigt, hvis man ikke gider med metro (som ellers fungere rigtig godt, man kan dog ikke være sikker på siddeplads).

God tur, har været i Dubai 2 gange og jeg regner med, at vi tager et stop alle gange vi skal mellemlande der i fremtiden.

Anonym Henrik

Shoppingcentret ved Burj Kalifa hedder Dubai Mall.. Det er i nederste etage af shoppingcentret indgang samt billet salg til Burj Kalifa er..
    Og er helt enig med Heidi, tar i dertil må I endelig ikke gå glip af det kæmpe fontæneshow! Imponerende!

Anonym PHAdventures

Vi overvejer at forlænge vores mellemlanding i Dubai og blive i byen et par dage.
    Men er det dyrt at være i Dubai?
    Og koster turistvisumet noget, når vi bliver i max. 5 dage?

Anonym Anonym

Hej.
    Visum er gratis, I får stempel i pas når i ankommer, gælder i 30 dage.
    Hvis I kan leve af sharwarma kan i spise jer mætte for 15.- Der er sharwarma kiosker på hvert andet gade hjørne, i den gamle bydel.
    Offentlig transport, ex metro er billig, en dagsbillet til metroen koster ca. 30-40 kr.
    Nogle af deres strande er gratis, mens andre koster penge at komme ind på. De gratis strande er dog stadig suverænt gode! Her er bare ex ikke pool på stranden som der er ved dem, der koster penge at komme ind på.
    Overnatning på hotel skal I nok regne med ca. 100.- pr. mand, det kan findes billigere, men også MEGET dyrere..
    Søg evt på http://www.booking.com efter hotelværelse, der er altid tilbud på værelser rundt omkring i byen.
    Så nej, Dubai behøver ikke være dyrt hvis man kigger sig lidt om!
    Vh
    Henrik

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account