This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym cillemarie89

Hej;-)

Jeg er en ung pige på 22, som drømmer om at opleve Laos, Cambodia, bali og java. Har i nogen gode råd til rejselængde og transport eller andet? Jeg er meget usikker på hvordan man bedst kommer fra cambodja til bali, eller om man skal starte på bali og slutte i laos?

Håber på tips:-)

K.

Anonym Tine

Du bliver nok nødt til at tage et fly fra Bangkok eller Vietnam (Bangkok er nok billigst) til Bali. Det kan sagtens lade sig gøre. Du kunne købe en flybillet til Bangkok og tage til Cambodia derfra (det tager ca 4-5 timer med lokal transport til grænsen). Fra Cambodia kan du tage til Laos, rejse rundt og så tage tilbage til Bangkok.

Så kan du tage et AirAsia fly tur-retur til Bali og så flyve hjem fra Bangkok når du er færdig. Det er vidst ikke det store problem at komme fra Bali til Java 🙂

Anonym cillemarie

Ikke dumt, tak 🙂 Jeg vil undersøge bankokmuligheden nærmere.. til næste år skal jeg også til Nepal, men tør ikke blande de andre lande i den rejse, tror det er bedre at dele den op? 🙂

Anonym cillemarie

Jeg ville egentlig også gerne til Hanoi. Måske man kunne flyve dertil, rejse gennem laos, cambodia – flyve til bankok og derfra tur/retur til bali/java, og så hjem? 🙂

Anonym Tine

Det var så lidt 🙂 Hmm, det kommer an på hvor lang tid du har. Hvis det passer med tiden (og evt årstiderne) så skulle jeg ikke se det store problem i det….

Du kunne flyve til Nepal eller evt Bangkok og tage AirAsia til Nepal, ved ikke hvad der er det billigeste.

hvis du deler rejsen op, så tror jeg det er billigeste at købe en returbillet til Bangkok.

Jeg ville forslå at tage til Bangkok rejse over land til Sanoukville, rejse rundt i Cambodia og slutte i Siem Reap eller længere nordpå. Derfra tage til Laos, rejse mød øst og slutte i Hanoi. Derfra kan du rejse med AirAsia (hold øje med deres priser, det kan blive rigtig billigt!), bruge et par dage i Bangkok og flyve videre til Indonesien. AirAsia’s fly er ofte forsinket, så hvis du bare skal flyve fra Bali til Bangkok og skifte til dit hjemfly der så book så du har ekstra tid til at skifte 🙂

Nepal kunne du evt tage først eller på en anden tur som du selv forslår.

Hvor lang tid har du og hvornår skal du afsted?

Anonym DanielJohansen

Jeg er helt enig i Tines indlæg. Den billigste indgangsbillet med udgangspunkt i dine rejseplaner er Bangkok, med lidt held kan du få en returbillet til under 4.000 kr.

Fra Bangkok kan du flyve one-way til Jakarta til Denpasar (Bali), som ligger i hver sin ende af Java, og tilbage til Bangkok fra den anden ende. Hvor du vil starte er vel egentligt mere end smagssag end noget andet. Bali er alt andet lige mere turistet end Jakarta, om end du ikke behøver at opholde dig i de områder. Der er en færgeforbindelse mellem Ketapang og Gilimanuk, der ikke koster meget mere end de småmønter du har i lommen.

Husk at der er en masse forskellige faktorer der spiller ind når du skal vælge, hvor du vil starte henne. Højsæsonen i den del af Indonesien du ønsker at besøge er Juli og August, mens Laos’ og Cambodias højsæson er omkring December til og med Februar. Hvad betyder det så? I højsæsonen er vejret bedst (som regel da) og der er gerne en del flere turister. Det betyder også at priserne sandsynligvis er højere. I lavsæsonen har du så det omvendte scenarium, med lavere priser og lidt mere regn. Det er svært at sige, hvad der er bedst for dig.. mange gange forekommer regn kun en time om eftermiddagen og er et dejligt afbræk, men andre gange kan det være flere dage i træk. Regnen gør tilgengæld nogle gange at naturoplevelser bliver rigere fordi – lad os tage Angkor Wat som eksempel – vil fremstå grønt og frodigt på den tid af året. Den langt mindre mængde af turister kan måske gøre oplevelsen mere autentisk, og så til en lavere pris. Bum bum. Det er et svært valg, men nu har du i hvert fald nogle overvejelser du kan gøre dig:)

Rigtig god tur!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account