This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lisalehtinen

Hej, jeg skal snart til Sydamerika – Caribien og landene i nord og midt – og jeg har tænkt lidt, hvor farligt det er at backpacke rundt alene som skandinavisk pige på de egne? Er der nogen, som har nogle erfaringer eller kommentarer? Jeg har nemlig hørt, at Colombia skulle være rigtig farlig.

Hilsen Lisa

Anonym Claus

Du skal selvfølgelig have i mente, at der er andre livsbetingelser i Sydamerika end der er i DK.
    Du er et potentielt mål for fattige mennesker.

Men, tager du dine forholdsregler, er der ikke noget at være bange for.

Dvs: Er du i en større by, og skal ud om aftenen, så tager du en taxi, også selvom, der hvor du skal hen, er inden for gåafstand.
    Lad være med at flashe med dine værdigenstande, f.eks. har du taget et billede, så væk med kameraet, du skal ikke tage flere penge med, når du går ud, end du skal bruge. Resten deponerer du på i en safeboks, der hvor du overnatter. Tag en taxi fra banegård til hostel.
    Tag to plastikbetalingskort med, men de må ikke ligge sammen, hav lidt nødpenge til at ligge i rygsækken.

Columbia er et skønt land, men der er nogle steder, hvor det ikke er klogt at komme, du får sikkert heller ikke lov, den sydøstlige del, hvor der er problemer mellem regering og oprørsbevægeser.

Spørg på hostellet/hotelet, om hvor du kan færdes. De lever trods alt af turisterne.

Tag roligt afsted

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hola Amiga.
    når man rejser som back packer rundt i verden möder man flinke og rare mennesker over det hele, hvis du bruger din sunde fornuft for du ingen problemer med din rejse det samme som i DK, MEN HUSK, det er ikke lige meget hvad for en taxi du tag, i syd Amerika, du skal tag dem der er anbefaldt og ankom aldrig tidelig om morgen til en stor by eller om natten og husk og få alt den info du kan fra de andre back packer og de steder du bor,nyd din rejse, med fest, salas, spansk og en masse kultur oplevelser, hasta luego. lars

Anonym AnneDybkjær

Helt enig med de to indlæg ovenfor. Du skal bare tage dine forholdsregler og mest af alt nyde rejsen!
    Jeg er selv lyshåret pige og var i foråret alene i mellemamerika – primært Guatemala og Belize. Selvfølgelig blev jeg stoppet af de lokale og havde svært ved at falde i et med mængden, men jeg oplevede det ikke som et problem. Så længe du er forberedt på det og vælger at tage det som en del af oplevelsen, mener jeg sagtens du kan tage afsted uden at være bekymret. God rejse!

Anonym Snitten

AnneDybkjær: Du skriver, du blev stoppet af de lokale – hvordan skal det forståes? Jeg skal nemlig selv til Guatemala her til december, og er faktisk lidt bekymret for, hvor farligt det er… Kunne godt tænke mig at høre mere om, hvordan du gjorde?

Anonym AnneDybkjær

I Guatemala var det primært de lokale, der solgte smykker, tøj, tasker, … der stoppede mig (og alle andre de forventede muligvis ville købe noget) i håb om at jeg ville købe noget. Jeg var bl.a. ved nogle af de store markeder, hvilket for mig var meget overvældende – og lidt skræmmende. Her valgte jeg at gå væk fra markedet, se noget af byen jeg var i og da jeg kom tilbage var det fint nok at være der. Jeg oplevede det ikke som en trussel på noget tidspunkt, at jeg var der alene.
    Det var lidt anderledes i Belize, hvor de fleste stoppede mig fordi de kunne se jeg var turist og ville hjælpe mig. Men her var der også nogle der ville have mig til at tage med dem. Fælles for alle jeg mødte – uanset land og personerne – var at de forstod et nej og gik væk når jeg afviste dem (nogle først efter et par gange, men de forsvandt…)
    De personer du kommer til at møde er også forskellige afhængig af hvor i landet du er. Eks startede jeg i Antigua, hvor jeg absolut intet neg. oplevede. Men det var også det sted med flest turister.

Hvis du har flere spørgsmål, kan du bare skrive til min profil, så svarer jeg hurtigst muligt. Og ellers nyd Guatemala, det er et flot land !

Anonym AnneDybkjær

Jeg landede i Guatemala City omkring kl 19. Så det er godt nok lidt tidl end dig…
    Jeg tog direkte til Antigua, hvilket jeg ikke oplevede noget utrygt ved overhovedet. Det lyder til alt er arrangeret for dig og du bare skal finde din chauffør. Jeg havde ikke noget arrangeret på forhånd, så skulle først finde ud af hvem der var troværdige og hvem der virkede mest sikre.
    Jeg ville føle mig mere sikker ved at komme væk fra hovedstaden hurtigst muligt. For da jeg først var i taxaen – og ikke mindst i Antigua – var det rigtig fint. Antigua er en hyggelig by!

Anonym S.D

hej jeg lander om kl. 22 om natten i guatemala city og skal derfra til antigua… med en taxa fra GAP adventure. jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal vente til næste morgen i lufthavn før jeg tager taxen.. har hørt at det er farligt om natten at køre igennem guatemala city… til antigua… ??? er det nogen der kan rådgive her?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account