Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3502417
     Anonym

      Hej trine.
      Jeg ved ikke så meget om kamera og sikkerhed, men jeg tror ikke du behøver være nervøs.
      Jeg ville egentlig bare give dig et råd om et vældig godt digitalt spejlrefleks kamera, nemlig Canon Eos 300D. Jeg tror det er nede på ca 8000 kr nu, og det er virkelig et godt kamera til prisen.

      -A

      #3502415
       mohnton

        Hejsa,

        Jeg har tænkt mig at købe et rigtig godt kamera til når jeg skal ud og rejse i syd og mellemamerika. Kameraet er derfor en smule større end de små flade kameraer. Jeg er dog blevet lidt skræmt over de formaninger man hører.
        Er der nogen som har rejst med spejlreflekst eller lignende som ikke har følt sig utryg når de har taget billeder, evt i lettere fattige kvarterer? og hvordan har I passet på det når I ikke havde det med?

        Jeg er også i tvivl om hvordan man lige skal gribe det med billederne an. Er der rigt mulighed for at komme ind i forretninger og få brændt billederne over på cd’er? Eller burde man investere i en lille bærbar dvd-brænder? En bærbar harddisk m. USB-stik?

        Landene jeg rejser i er Mexico, Guatemala, Ecuador, Peru, Bolivia og Argentina og Cuba.

        Håber I kan hjælpe,

        Mvh Trine

        #3502423
         Carina

          Jeg har rejst med spejlrefleks mange steder, og har aldrig følt, at jeg ikke kunne tage mit kamera frem, så det skulle der ikke være nogle problemer med. Men i nogle områder har jeg dog haft det til at ligge i rygsækken og så kun taget det frem, når jeg skulle bruge det – bare for ikke at gå og skilte med, at man er turist.

          Mht. at lade det ligge på de steder, man bor, så kan jeg anbefale at købe sådan en pose til ens rygsæk, som man kan låse, evt. med en wire. Når jeg så går fra rummet, låser jeg posen med rygsæk og kamera fast til feks. sengen. Folk kan selvfølgelig bare skære posen op hvis de vil, men det er da en ekstra tryghed. Man kan altid også føle efter om det sted man bor, er et sted, man føler sig tryg ved at efterlade store værdier – hvis ikke, må man tage det med.

          I Peru, Bolivia og Argentina er der slet ikke nogle problemer med at gå ind i en butik og få brændt en cd med billeder, jeg har ikke været i de andre lande, du skal til, så det ved jeg ikke, men kan ikke forestille mig, at det er et problem så længe man bare husker at få det gjort når man er i de større eller turistede byer.

          Jeg vil i hvert fald ikke begynde at medbringe harddiske, brændere el. – men hvis du bruger et stort memory card og har et eller to ekstra med så du kan skifte, så burde det være langt fint.

          Et lille tip til at forhindre forsøg på tyveri af kamera, som jeg har benyttet mig af og som er meget effektivt, er at sætte noget gaffatape/plaster osv. fast rundt om linsen, remmen og forskellige steder på kameraet. Det får det til at se ud som om det er gået i stykker eller man har tabt det og man selv har lappet det sammen. Hvis der så er en tyv, så vil han nok ikke lige starte med at prøve at stjæle dit kamera hvis der er andre turister omkring med et… Det får i hvert fald ens nye, dyre kamera til at se bare lidt mindre værdifuldt ud!

          God rejse.

          #3502425
           mohnton

            Hejsa,

            tusind tak for jeres svar. Det var lige prikken over i’et til min tur:o)

            Mvh Trine

            #3502421
             Anonym

              Hej Trine

              Jeg har i 5 år haft mit spejlrefleks med på rejser uden problemer. Hvis du i en given situation føler dig utryg, så lad være med at tage det frem(jeg har ikke oplevet, at de har virket interesserede i kameraet, men til gengæld har nogen ikke ville fotograferes, og i de tilfælde har jeg holdt det i tasken – som er vandtæt, hvilket kan anbefales)
              . Jeg har altid mit med mig og lader det ikke ligge på hostels mm.
              Hvad teknikken angår, så skal du ikke forvente for meget af butikkerne. Så en bærbar harddisk eller et på store memorycards er nok en god ide.

              God tur
              Raslyng

              #3502428
               Allan Cordua Hansen

                Jeg ved intet om at rejse i sydamerika.
                Men jeg ved en del om kamera, spejlrerefleks som digital, eller begge dele i ét. Det kan absolut ikke længere betale sig at købe nogen form for transportabel hardisk til at overføre billederne. Også selvom man køber en ekstern hardisk der er batteridrevet. SD (secure digital) Ram kortene er efterhånden så billige at det er bedere at medbringe flere hukommelseskort. Man skal bare huske at man skal have de hurtige SD Ram-kort. Fordi de sluger 80% mindre strøm end de “almindelige” kort. Sørg evt. på pricerunner. dk eller edb-priser.dk efter både kort og kamera. dba.dk(den blå avis) kan man også være heldig.

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account