Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3541874
     atleveeratrejse

      Hej!

      Jeg vil høre, om I kender nogen eller selv har haft dårlige erfaringer/oplevelser med frivilligt arbejde i udlandet?
      F.eks. med Mellemfolkeligt Samvirke eller lignende organisationer.

      #3541876
       Jacob

        jeg er pt ved at starte mit ophold i thailand med http://www.vaid.dk .. du kan se banner reklamer for dem her på siden.

        skal arbejde på en kristen kostskole / børnehjem og undervise engelsk i ca. 11 måneder.

        vil da gerne medlde tilbage når jeg har været her et stykke tid, ellers så tilføj mig på facebook

        mvh jacob bacon mathiesen

        #3541974
         Gitte

          Jeg har kun haft gode erfaringer med www. vcdnepal.org og er der derfor nu dansk koordinator. Tjek hjemmesiden. Der er bl.a.en dansk pige, som har skrevet om sine erfaringer.

          #3541975
           Gitte

            Jeg har kun haft gode erfaringer med www. vcdnepal.org og er der derfor nu dansk koordinator. Tjek hjemmesiden. Der er bl.a.en dansk pige, som har skrevet om sine erfaringer.

            #3542233
             chelita curiosa

              Hej!
              Jeg har været med Mellemfolkeligt Samvirke i Nicaragua på en såkaldt brigade, der bestod af frivilligt arbejde og kulturudveksling, og det er noget af det bedste, jeg nogensinde har gjort for mig selv 🙂
              Jeg har dog hørt fra andre, der har været ude med MS, at der er stor forskel på deres frivilligprojekter i forskellige lande, så jeg kan kun tale for Nicaraguabrigaden.
              Mvh Iben

              #3542274
               Benjamin M.

                Hej!
                Jeg rejste i sidste efterår med mellemamerika komiteen til Guatemala. Her var jeg på brigade, som er en rejse med fokus på kulturudveksling og solidaritetsarbejde.
                -Man starter først med tre ugers spansk sprogskole, hvorefter man bor i en landsby hos en familie og følger deres hverdag. Dette gav mig en unik mulighed for at komme helt tæt på mayaindianernes hverdag og historie blandt andet ved at jeg boede hos en familie i en bondelandsby og hjælpe til med det daglige arbejde som kaffe- og majshøst. 
Til sidst besøger man organisationer og projekt omkring guatemala City og arbejder med videreformidling.

                -Dette var tre helt igennem fantastisk måneder. Hvor jeg knyttede bånd med mennesker fra en helt anden kultur og med en helt anden opvækst.

                Hvis du vil vide mere så kig på deres facebook side facebook.com/guatemalabrigaden eller http://mellemamerika.dk

                Vh. Benjamin

                #3542450
                 Louise

                  Hejsa,

                  jeg har selv arbejdet som frivillig lærer på en secondary school i Tanzania, mens jeg boede hos en lokal familie. Jeg rejste gennem Mellemfolkeligt Samvirke (Global Contact), hvor jeg startede ud med en måneds højskoleophold i Afrika. Hvis jeg kunne leve mit liv om ville jeg vælge præcist den samme rejse igen. Shit det var vildt. Og som en pige på 19 år dengang, gav det mig et kæmpe personligt boost.

                  Min far synes stadig det er tosset man skal betale for at arbejde (!) frivilligt 😉 Men de penge er givet vanvittigt godt ud. Især med Mellemfolkeligt Samvirke, synes jeg 🙂

                  God tur !

                  #3542452
                   Jonathan

                    Hey

                    Jeg var ude og rejse og lave frivilligt arbejde i Afrika gennem Mellemfolkeligt Samvirke, og det kan helt sikkert anbefales. Det var lidt dyrt, men det var en af de bedste oplevelser i mit liv, så go for it!

                    Mange af de u-lande jeg har backpacket i alene har sgu været lidt frustrerende, da det godt kan være virkelig svært at komme ind på kulturen og de lokale når man bliver set som ‘rig hvid turist’. Men som frivillig bor og arbejder du med de lokale, og bliver derfor hurtigt en naturlig og respekteret del af deres hverdag, hvilket er en helt fantastisk oplevelse.

                    Jeg kan ikke udtale mig om andre organisationer, men ved at Mellemfolkeligt Samvirke har styr på deres shit, og er en virkelig professionel og god organisation, med gode samarbejdspartnere i udlandet

                    Ha en lækker tur
                    – Jonathan

                    #3542454
                     Jonathan Tybjerg

                      Det bedste valg, jeg hidtil har truffet i mit liv, var at være frivillig i fire måneder i Afrika.
                      Jeg tror man kan få en positiv oplevelse med de fleste selskaber. Jeg var selv med Mellemfolkelig Samvirke, hvilket jeg vil anbefale. Jeg hjalp en landbrugsorganisation og fungerede som lærer i en landsby i Zambia. Opholdet havde en måneds introduktionskursus, som gjorde at man var klædt lang bedre på, and hvis man bare var dumpet ned i landsbyen.
                      Det fungerer som en god introduktion til kulturen i landet og gør det meget nemmere at rejse rundt efterfølgende. Derudover knytter du nogle helt fantastiske personlige bånd med nogle mennesker du ikke møder som backpacker. Samt ser nogle steder, der er uden for den faste rejserute.

                      Jeg ved der også er folk der har dårlige oplevelser med dårlige organisationer, familier, etc. Men nogle gange er tingene lidt mere komplicerede i udviklingslande, end hvad folk regner med eller er indstillet på. MEN hvis du går til det med åbne arme og stædigt leder efter din egen mulighed for at bidrage, så kan det kun blive en helt fantastisk oplevelse.

                      #3542472
                       Asser

                        Hej.

                        Jeg kender ikke nogle der har haft dårlige erfaringer/oplevelser med frivilligt arbejde i udlandet. Jeg har selv rejst med Mellemfolkeligt Samvirke (MS), hvilket måske kan være forklaringen på dette.

                        MS gør meget for at forebygge mod dårlige oplevelser, ved bl.a. at tage udgangspunkt i tidligere volontørers gode og dårlige erfaringer. Disse erfaringer er en del af grundlaget, når kommende volontører deltager i et grundkursus inden afrejse. Muligheden for et ugelangt grundkursus inden afrejse, var udslagsgivende i mit valg af organisation, da jeg havde besluttet mig for at lave frivilligt arbejde. Grundkurset gav mig en realistisk forventning til det arbejde jeg skulle lave. Jeg arbejdede som engelsklærer på flere lokale skoler i Nicaragua.

                        Inden jeg nåede dertil, var jeg dog på en måneds global platform (højskole for danske MS-volontører) i El Salvador, hvor jeg fik redskaberne til at kunne udføre mit frivillig arbejde. Jeg ville ikke have været uddannelsesforløbet op til mit frivillige arbejde foruden. Ud fra egne erfaringer, vil jeg anbefale dig at vælge en organisation, hvor du kan få en stor mængde forberedelse, hvis du vil undgå dårlige oplevelser.

                        Held og lykke!

                        #3542694
                         larsson

                          Hvis du vil arbejde som frivillig og hvis du ikke vil betale ALT for meget, så kan du tjekke med Save A Heart – By Committing Yours.

                          hjemmeside: http://saveaheart.dk/

                          God fornøjelse 🙂

                        Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

                        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                        Log ind med brugernavn & kodeord

                        eller    

                        Glemt dine oplysninger?

                        Create Account