This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym wonder_blaster

Hej Alle rejselystne godtfolk derude!;)

Min kæreste og jeg har planer om at rejse i EU min. 3 mdr. fra midt april!.. Vi har intet planlagt endnu udover snakken går på at besøge, Portugal, Spanien og Italien M.f…evt grækenland..Jeg selv har tidligere rejst 5 mdr. i Asien med hjælp og erfaringer fra Jysk rejse-bureau. Men står pt nu på bar bund i forhold til EU og de lande vi lyster at besøge??.. Så er der nogle derude der brænder inde med gode erfaringer, steder man bare skal se og opleve eller andet godt fra havet, ville det være dejligt at høre fra jer!!..Vi er selv meget åbne overfor hvad rejsen end må bringe!;) Dog har vi ikke planer om at færdes i de mest turistede områder…men gerne strande..små hyggelige landsbyer og steder hvor man rigtig kan få kulturen ind under huden;)

Håber at høre fra dig/jer!!!

Solskin fra Jannie og Thomas

Anonym Pøllepigen

Hej Jannie og Thomas

Jeg har desværre ikke specielt megen erfaring i vesteuropa, har derimod rejst en hel del i østeuropa (som er helt igennem fantastisk og billigt..;)). Dog kan jeg nok give Jer nogle generelle råd, som jeg håber I kan bruge..:)

For at få et overblik over rejseafstande mellem byerne, så prøv at tjekke sitet her ud: http://reiseauskunft.bahn.de. Den dækker togafgange i hele Europa, og det er nu meget rart på forhånd at vide lidt om, om man skal sidde og bumle i 3 timer elle 24 timer fra A til B.. Bus er selvfølgelig også en mulighed mange steder, men er lidt sværere at hitte ud af hjemmefra.

Et rigtig godt bud på at få et overblik over diverse lande og seværdigheder, kunne være at købe en af Lonelys guidebøger. Prøv at tjekke http://www.lonelyplanet.com ud, og specielt to bøger: Western Europe Travel Guide og Mediterranean Europe Travel Guide. De dækker lidt forskellige lande, men er bestemt en mulighed for Jer. Jeg vil anbefale Jer at købe online, da det er billigere end i danske butikker. De fortæller om alt hvad I kan tænke Jer til – transport, seværdigheder, forslag til overnatninger, spisesteder, historien bag landene osv osv.

Fortsættes….

Anonym Pøllepigen

Fortsat….

Hvis I gerne vil opleve kulturen helt ind under neglene, så synes jeg I skal prøve at bo privat rundt omkring. Det er en helt fænomenal oplevelse, og man får næsten altid nogle oplysninger, som man ikke kan læse dig frem til. Der findes to sites, hvor det er muligt at lave en profil på. http://www.couchsurfing.org eller http://www.hospitalityclub.org. Konceptet går ud på, at det er gratis at overnatte, men så kan det være I køber ind til aftensmad eller noget andet. Så er det ellers bare at søge på land og by, smide en mail af sted til én I synes ser pålidelig ud og forhåbentlig få en aftale i hus. Jeg har brugt det rimelig meget, og har haft de fedeste og sjoveste oplevelser.:-) Men veksel mellem privat og hostel, da det i længden kan være lidt trættende at ”være på” ved en privat.

Jeg har en enkelt lille erfaring med Venedig. Det er en super romantisk by, som ikke ligner noget andet jeg hidtil har set. Tæt på ligger en ø, Burano, som er et must see, hvis I kommer på de kanter..;)

Tror det var det jeg lige kunne byde ind med. Men I er velkommen til at spørge mig mere ud, så er det muligt jeg kan svare..:)

Ellers vil jeg ønske Jer en super dejlig tur.

Mvh Helle

Anonym Jannie Eriksen

Hej Helle;)

Mange tak fordi du gad at bruge lidt tid på at svare-er altid dejligt!!
    Lonelyplanet er uden tvivl en bibel når man rejser rundt, så dem har vi styr på. Har også læst mig frem til de 2 netsider du også nævner skulle være gode så det er helt sikkert også med i vores overvejelse blandt steder at bo;)
    vi kigger videre på det og endnu n gang mange tak for dit svar;)

mvh jannie og thomas

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account