Dette emne indeholder 7 svar, har 0 stemmer og blev senest opdateret af Anonym Viggojh 2 år, 3 måneder siden.

• Forfatter
    Anonym tina88

Min kæreste og jeg skal på 3 mdr. rejse til Peru, USA, Canada, Malaysia og Thailand – undervejs vil det nok være meget rart, at skille sig af med enten overtøjet som vi har med i Peru og som vi ikke kommer til at bruge så meget de andre steder, eller når vi køber souvenirs, skræddetøj osv i Asien.
    Er der nogen der har erfaringer med at sende ting/tøj hjem generelt? Jeg har hørt at man nogen gange kan risikere at skulle betale nogle afgifter, men har ikke så meget forstand på hvornår oav?!

Anonym Marlene

Har for et lille års tid sendt noget hjem fra Thailand. Gik bare på posthuset i Thailand og sendte det med båd, da det var billigst. Kom frem ca 2 måneder senere. Du betaler bare pr kg, du sender hjem. Der var ikke noget med nogle afgifter.

Anonym marlene

Jeg har sendt ting hjem fra Bolivia. Det var super billigt hvis du vælger at få det sejlet hjem. Det kom efter 2 mdr, tror ikke det er så meget dyrere fra Peru.

Anonym Sara

Vi er på jordomrejse nu, og har flere gange måtte sende ting hjem. Det er ikke noget problem i de store byer.

Dog skal man liiige huske at man får lov til at betale told og mons for det tøj man får lavet i asien og sender hjem. Vi prøvede at gemme det mellem andet almindeligt slidt tøj, men de fandt det alligevel i tolden. Æv æv.

Anonym Anonym

Er ikke lige logget ind, men det er mig der har oprettet denne forum. Forstår ikke helt det der med tolden. Hvis man selv tager det skræddersyede tøj med hjem i sin rygsæk eller en ekstra kuffert eller noget, kan man så stadig risikerer at betale told? -eller var det fordi du sendte det hjem? Troede ikke de bare sådan måtte åbne andres post og baggage uden videre. Og er det alt det man køber i udlandet man kan risikere at betale told af?

Anonym Rabarber

Jeg har sendt fra Kina mange gange, men aldrig blevet opkrævet noget gebyr. Du skal bare skrive udenpå pakken at det bare er gammelt tøj, så skulle den gå…

Anonym Panda

Emnet er gammelt men der kunne være andre der læste.
    Svaret er ja, du må kun tage varer med hjem for et begrænset beløb når du har været på ferie, det kan koste både told, moms og en afgift at sende det gennem posten men også når du går igennem udgangen i lufthavnen (anything to declare=gå derind hvis du har med hjem for for stort et beløb og betal moms og told. Hvis du lar være og de undersøger din kuffert og kommer frem til du skal betale koster det dobbelt). I øjeblikket er det 3200 med fly fra et land udenfor eu såsom Thailand. Tjek toldregler på borger dk.

Anonym Viggojh

– og når jeg ser tilbage, vil jeg også råde til ikke at være for spontan med lån under rejsen….

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

eller

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

eller

Create Account