This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Caped

Hej!

Min kæreste og jeg overvejer at anskaffe os hhv. Gregory Jade (til mig) og Gregory z55 til vores rejse på ca. 6 måneder næste år.

Mit spørgsmål er, om nogen har erfaringer med gregory? Og en ting jeg også har tænkt på, er om jeg skal gå efter Jade 40 eller 50.
    Ved godt at størrelsen på backpacken er meget individuel, men kunne stadig være rart at få nogle holdninger/erfaringer!

På forhånd tak!
    Nanna

Anonym Tine

Jeg vil anbefale at tage ned i en butik og prøve taskerne på ryggen evt med lidt kilo i. Tasker er meget forskellige, så selvom vi anbefaler en taske, så kan det godt være at den ikke sidder godt på jer 🙂

Anonym DanielJohansen

Jeg har desværre ikke erfaring med Gregory backpacks, men har brugt en Haglöfs Hub-serie de sidste 5 år. Kvaliteten er kompromisløs og efter, at have været jorden rundt adskillige gange er der stadig kun kosmetiske skader som misfarvninger af olie.

Nok om det. Hvilken størrelse I skal vælge er som du selv siger et meget individuelt valg. Nogle bruger en 35 liters backpack til et år jorden rundt, andre 75 liter til 2 måneder i Australien. Fordelen ved at vælge en top loader som du har set på er, at det er rigtig nemt at overpakke den og presse det sammen i tasken. Ulempen er at du i nogle tilfælde skal have alt op af tasken for, at få fat i din mobillader, eksempelvis. Du kan få backpacks af forskellige designs, nogle har også en åbning i bunden og andre kun åbninger langs siderne, men her kan du nå alting til enhver tid.

Det rigtige valg kommer efter min vurdering an på klimaet hvor i skal rejse. Tempereret klima kræver alt andet lige mere oppakning. Hvis I skal ud på store treks er det ideelt at have trekking støvler, hvis i snorkler eller dykker rejser i måske rundt med en maske og finner. Til en klassisk tur gennem f.eks. Thailand, Cambodia og Laos er det i min optik ikke nødvendigt med mere end 40 liter, men tænk også over om du skal bruge den i fremtiden på en anden tur, til et andet land og om du her har plads nok.

Rigtig god tur!

Anonym Caped

Hej! 🙂 Tak for jeres svar 🙂

Tine, desværre er vores problem, at der næsten ikke er udvalg i mørke Jylland 😉 Står lidt imellem at rejse for at prøve, eller bestille og håbe for det bedste!

Men igen, tusind tak 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account