Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3538077
     hanzi

      Hej alle Backpackers!!
      Vi er to kammerater som i længere tid har gået med tanken om at komme ud og rejse på rigtigt backpackerstil. Vi har et ønske om at rejse i ca. 8 måneder, og ramme 5 kontinenter (Asien, Afrika, Australien, samt syd- og nordamerika). De egentlige lande er endnu ikke fast besluttet, men vi har dog nogle i tankerne.
      Vi beder derfor jer der har haft en lignende rejse om at komme med foreslag til nogle fede destinationer? 🙂
      Samtidig kunne vi godt tænke os at få vurderet en ca. pris for en rejse som denne? Vi tænker noget i retningen af 70.000 – 80.000 hver?
      Vi har begge tilbragt en længere periode i militæret, og ønsker at leve så simpelt som muligt, men samtidig få oplevet en MASSE natur og kultur.

      Tak på forhånd.

      #3538107
       Annika8D

        Jeg skal rejse rundt i 6 måneder i Asien, Australien og New Zealand, og selv jeg er bekymret for, at jeg ikke har nok, og jeg har 80.000 kr. Hvis jeg var jer, ville jeg nok tage flere penge med.

        #3538102
         Nicki Hansen

          Umiddelbart vil jeg mene det er for lidt. Det afhænger selvfølgelig af hvor lang tid i bliver de forskellige steder, da nogle destinationer er noget dyrere end andre. Skal selv ud på jordomrejse nu her, og vi regner med 200.000-250.000 kr. pr mand i et år…

          #3538122
           hanzi

            Hejsa!
            Tak for de gode råd, det er super fedt.
            Jeg glemte før at skrive at vi under vores rejse kan bo gratis i USA, hvor vi regner med at tilbringe 4 ugers tid. Samtidig har vi planlagt at arbejde de forskellige steder vi når.
            Gør dette nogen stor foreskel? 🙂
            – Har i samtidig nogle foreslag til nogle fede destinationer for 2 fyre på 23?

            #3538389
             Anonym

              USA er et dyrt land at rejse i og derfor vil i uden tvivl kunne spare mange penge på logi.
              I vil samtidig kunne spare mange penge på at arbejde på rejsen. Om i så vælger at arbejde for løn eller for kost og logi. Jeg ved at man i Australien kan arbejde på en farm for kost og logi. På den måde har man en del af sin rejser med masser af oplevelser for stortset ignen penge. Et alternativ kunne være at arbejde på et hostel, for logi.

              Hvad man skal se og opleve kan jeg bedst udtale mig om Australien (samt NZ og Fiji) da jeg er mest berejst der.

              Jeg vi lklart sige at området omkring Darwin i Northern Territory skal opleves. Kakadu- samt Litchfield National Park er utroligt flotte. Man kan bade i vandfaldssøer og opleve regnskov, og så er klimaet bare lækkert – såfremt man ikke er der i regntiden!
              Cairns tilbyder bungyjump i regnskoven, white water rafting og man kan sejle ud fra Cairns og dykke på revet. Fed by, igen med lækkert klima.

              Ud for Hervey Bay kan i sejle ud til Fraser Island, det er verdens største sandø, som man typisk besøger som et led i en gruppe hvor man kører rundt på øen i en jeep. Kan også varmt anbefales, og så vrimler øen med dingoer.

              Perlen i Australien er dog, efter min mening, uden sammenligning whitsundays.
              Man booker sig ind på en båd i Airlie Beach og bor på den i 3-5 dage hvor man sejler rundt mellem øerne, dykker mellem korallerne om dagen, slikker sol på dækket og (hvis man vælger en festbåd) fester om aftenen. Er vejret med jer, er dette et must-see!!

              HVIS i vil have New Zealand med (i kan komme dertil for under 2000,- fra Sydney) vil jeg anbefale jer at fokusere på sydøen. Det er den flotteste og den har Franz Josef Glacier hvor man kan hike eller klatre. Der er Milford Sound som er vanvittigt flot New Zealandsk natur og så har de Queenstown som er hele verdens hovedstad hvad angår adrenalinkicks (hvis man er til den slags). VIRKELIG en fed by med masser af backpackers og gang i den!!

              Håber det kunne bruges 🙂

              God Tur

              – Ahlborn

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account