This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Line86

Jeg vil gerne på interrail rundt i europa til efteråret i omkring 1-2 måneder, og vil derfor gerne høre fra nogen som evt. har prøvet dette.. Hvor mange penge skal man forvente at bruge?? Behøver man booke overnatninger på forhånd?? Har nogen prøvet at rejse alene som pige??

Den Rejselystne

Hej Line

Jeg vil gerne hjælpe dig og vil skrive en lidt mere detaljeret hjælp senere, men til dig og andre, som ku’ ha’ lyst til en så’n rejse rundt i Europa vil jeg henvise til mine artikler “5 uger i Storbritannien og Irland” og “udfordringen”, som måske kan bidrage med noget info.

Mvh. Rasmus

Anonym Jesper Jensen

Hvor mange penge du skal have med afhænger naturligvis af de lande du rejser til – prisniveauet i Østeuropa og Tyrkiet er meget lavere end Vesteuropa.

Derfor vil jeg også foretrække disse lande – men ikke nødvendigvis med Interrail. Find en billig flybillet og rejs rundt med lokale transportmidler, det er ligeså billigt.

Bortset fra de store kendte byer: Rom, Paris, Venedig etc. finder du alt i Østeuropa. Her er bjerge, strande, flot natur, masser af kultur og masser af venlige mennesker.

Anonym Jacob Knudsen

Hej

Jeg var på Interrail i sommeren 2004 sammen med en ven. Vi var i Holland, Frankrig, Italien og Grækenland.
    Vi havde telt med hvilket var en klar fornøjelse, der samtidigt gjorde det en del billigere.
    Jeg ivl især anbefale Amsterdam, Rom, og generelt de græske øer. VI tilbragte den sidste på de græske øer og det var perfekt afslapning, men hold dig væk fra Ios hvis du ikke er til Craizy Daisy.

Jeg brugte under 10.000,- alt inkl, både interrail-billet, sær-reservationer, overnatning osv.

Og nej, du behøver ikke booke overnatninger på forhånd. I de fleste byer er der billige overnatningssteder omkring hovedbanegårdene.

Hvis du har flere spørgsmål så skriv endelig.
    Interrail er en god oplevelse.

Mvh

JAcob

Den Rejselystne

Lidt flere oplysninger vedr. overnatning. Jeg erfarerede på min rejse i september 2004, at det var nødvendigt at booke hotel/hostel, i forvejen, hvis man er i byerne Firenze og Venedig. Jeg kom til at bo med min rejsemakker for 30 Euro (pr. nat) privat hos en lokal i Venedig. Det var sku’ dyrt og spændende!

Og ja, så findes der div. campingpladser, som skulle være ret så billige at overnatte på – men har dog ikke prøvet det, så ved ikke ret meget om det.

Med hensyn til økonomi, så så jeg mange backpackere, der levede ganske billigt fordi de valgt at købe meget af deres mad i indkøscentre (så de selv ku kokkerere på hostlet) i stedet for at spise “dyrt” ude alt for tit! Jeg må så indrømme, at jeg spiste mere ude end at jeg selv lavede maden og det havde jeg det fint med – man kan godt finde billig aftensmad ude i byerne!

Ja, det var lidt fra mig.

Go’ rejse!

Anonym Mette

Hvor længe var du afsted? Vil gerne afsted i 2 uger og kun i 1 land. Er der nogle der ved hvor meget det ca. vil koste? Tager et fly derned.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account