This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Visum fås ved ankomst til Tanzania. En mdr lyder ok. Alt kan arrangeres dernede. Af store gameparks kan nævnes Ngorongoro og Serengeti.
    At bestige Afrikas største bjerg er rimeligt dyrt. Regn med ca 800-900 USD + evt noget til bærene.

mvh
    Claus

Anonym mariahh

Jeg overvejer at tilbringe 1 mdr i Afrika til sommer. Har tænkt noget i retning af bestige Kilimanjaro, noget safari (hvor??) og evt slutte af på Zanzibar.. Er en mdr nok og hvad skal er ellers et “most see” i området?? Og hvor meget skal man regne med at bruge på 1 mdr?? Kan det hele planlægges dernede eller skal der bookes noget hjemme fra?? Og hvad med visum?? Håber i kan hjælpe og modtager gerne andre erfaringer:) Hilsner den eventur lystne 😀

Anonym Gillings

Jeg har boet på Zanzibar i fire måneder og efterfølgende rejst rundt i Tanzania og i Kenya. Jeg vil sige, at du KLART skal tage til Zanzibar, når du alligevel er i nærheden. Det er den lækreste ø i hele verden (udover cuba) og der er mange spændende ting at se. Stone town som er Zanzibar’s hjerte og den største by på øen er vild flot og charmerende. Man kan få en hel dag til at gå med, at gå rundt i de mange små gader som er helt labyrint agtig.. Du kan sejle til Zanzibar fra Dar es saalam eller flyve dertil..
    Jeg var både på safari i Ngorongoro og Serengeti. Det var en rigtig fed oplevelse. Overvejede at bestige Kilimanjaro, men sys det var rimelig mange penge, at give omkring de 6000 kroner for at bestige et bjerg, så vi gik i bjergene omkring Kilimanjaro. Hvilket ikke kostede en dyt, men samtidig var rigtig spændende og super flot.
    Det er rigtig svært at sige hvad sådan en tur løber op i, men hvis du er rigtig heldig, kan du finde fly til Zanzibar til kun 4000 tur/retur. Med vil tro sådan en tur løber op omkring de 20.000.
    Kan kun anbefale Afrika. Det er fantastisk!!:)

Anonym Claus

Hvis du flyver til Zanzibar, kan du enten vælge at tage en hurtigbåd til Dar es Salaam (2 t), du kan tage en langsom (5 1/2) eller du kan tage et fly til Dar es Salaam 1/2 time), skifte til en bus til Moshi ca 8-9 t og så er du i byen, hvor man kan finde en guide til Kilimanjaro. Ture til gameparks er bedst at lede efter i Arusha. Men her er tilgengæld også et enormt udbud af foskellige turarrangører.

mvh
    Claus

Anonym mariahh

Mange tak for jeres svar, super fedt med erfaringer og jo mere jeg hører des mere opsat bliver jeg på at tage afsted, så nu gælder det bare om at finde en billig billet og få den booked – Afrika here I come 😀

Hvis jeg nu flyver til Zanzibar hvordan er transport mulighederne så til Kilimanjaro og hvor lang tid tager det??

Ang. Safari kunne forestille mig der er mange forskellige der arrangere turer der nede fra, nogle bestemte i har gode erdaringer med?? (Må gerne være en tur hvor man kommer helt tæt på naturen, sover udendørs osv)

Anonym mariahh

Sidder lige og kigger på flybilletter, de fleste er med stop i Doha med en ventetid på 7 timer (om natten), nogen der ved om det er muligt/lovligt at “overnatte” i lufthavnen?? 😀

Anonym Miss Adventure

Hej Mariahh…
    Jeg har selv overvejet samme destination til sommer…
    har dog ikke besluttet mig helt endnu…. – der er så mange spændende steder… men Tanzania og Zanzibar er blandt de øverste på ønskelisten pt.
    Jeg skal afsted fra ca. d. 23/6-5/8.

Je har haft mailet med SafariXpert… og de er super hjælpsomme med at hjælpe en med planlægningen… du kan prøve at kigge på deres hjemmeside: safarixpert.dk

Må jeg spørge, hvor gammel du er? Kunne jo være, vi evt. kunne mødes dernede, hvis jeg ender med at vælge Tanzania og Zanzibar som min sommerferie-destination? 🙂

Anonym mariahh

Synes også det lyder mega lækkert, så tror også det er en god distination vi har valgt os 😀
    Jeg tager med at tage afsted d.8/8 og 1 mdr frem.

Okay det vil jeg helt sikkert prøve at tjekke ud, tak for tippet 😉

Jeg er 23 og dig?? Men ja kunne bestemt være hyggeligt.. Rejser du alene??

Anonym Miss Adventure

Jeg er 28… bliver 29 til sommer…
    rejser også alene…. men du tager jo desværre afsted efter, at jeg er taget hjem… skal hjem igen 5/8 pga. arbejde… desværre..

Anonym Jeanett

Hvor kan I finde så billige flybiletter til Zanzibar?

Anonym Camilla

Hejsa,
    Jeg er også selv ude i noget i den dur. Men jeg er lidt usikker på klimaet i sommer månederne. Ved i hvordan det er?
    /Camilla

Anonym Louise

Hej!
    Joiner lige samtalen 🙂
    Mig og to veninder regner også med at skulle til Tanzania til sommer fra ca. den 10/6 og så 4 uger frem..
    Vi tænker også Zanzibar, Ngorongoro, Serengeti og muligvis Kilmanjoro hvis man kan få en god pris..
    Til dem der har været i Tanzania før: ville I anbefale at tage til Kilmanjaro selvom man ikke har planer om at bestige det? Eller er det spild af tid?
    Desuden har jeg læst en del om Mafia Island.. Nogen der kender til øen?
    Hilsen Louise 🙂

Anonym ronnibjorn

Hej.
    Går lidt med de samme planer, regner med at tage afsted fra d. 8/8 til d. 2/9.
    Tager nok afsted alene, så kunne være nice med en rejsemakker noget af vejen.

Planen er at starte med at bestige Kilamanjaro, derefter en tur på safari, Ngorongoro og Serengeti muligvis. Og derefter vil jeg slutte af på en af øerne, formentlig Zanzibar, hvor den står på afslapning og måske en udvidelse af mit dykkercertifikat. Er der nogen der har erfaringer med at dykke ved nogle af øerne, hvad kan anbefales og hvordan ligger prislejet?

Ser ikke ud til at der er nogle flybilletter til under 5500, har overvejet at flyve til Nairobi, da det ligger forholdvis tæt på kilimanjaro, ellers er det vel mest fornuftigt at flyve til dar es salaam. Det ser ud til at flybilletterne bliver noget dyrere hvis man flyver til enten kili eller zanzi. Nogen der har erfaring i at flyve til Nairobi først, er det nemt nok at komme fra Kenya ind i Tanzania?

Hilsen Ronni

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account