This topic is empty.

• Forfatter
     Team-Tokyo

jeps jeg er hved at lave en oversigt til mig selv (sender den gerne vis andre kan bruge den) og jeg står og mangler svar på en hel del. spørgsmål som jeg lige pt ikke kan finde på nettet og her i forumet er da også kigget gennem nogle gange med ville lige høre om der var nogle der kan hjælpe mig det gælder landene:

Bangladesh,
    Bhutan,
    Brunei,
    Cambodja,
    Filippinerne,
    Indien,
    Indonesien,
    Japan,
    Kazakhstan,
    Kina,
    Kirgisistan,
    Laos,
    Malaysia,
    Maldiverne,
    Mongoliet,
    Myanmar (Burma)
    Nepal,
    Nordkorea,
    Rusland,
    Singapore,
    Sri Lanka,
    Sydkorea,
    Taiwan,
    Thailand,
    Vietnam,
    Øst Timor.

skal jeg kun bruge dollar der ?
    eller er det en god ide at bruge ders møntfod ?
    og er det noget med de helst ikke tage i mod røllet sedler ?
    kan jeg evt. veksle i landet og er det nemt eller hvordan ?
    HVordan er transport mulighederne og ca pris?
    skal jeg havde visum vis ja hvad koster det ?
    hvad skal man ca. regne med om dagen i kost og logi ?
    hvad for nogle lande vil i helt klart anbefale til nogle første gangs backpacker ?
    hvor nemt er det at sende ting ud af landet ?
    Kan vi nøges med Visa Elektron ud over penge ?
    har du nogle gode råd MEGET GERNE SPARE TIP..!

Anonym SV

Syd Korea er det bedst at medbringe USD og veklse til koreanske Won – Hvilket er nemt og da jeg ved der i oktober kunne bedre betale sig end at veksle i dk.
    Transport mulighederne er super – Deres metro system er utroligt. Det kan første gang virke lidt uoverskueligt da det er så stort og med mange forskellige udgange – Men hvis du kender til Londons underground så er det ikke et problem. Jeg vil anbefale at købe et T-money card som man kan tanke op og bruge når man skal med metroen, istedet for at skulle betale billet hver gang! Og det kan købes i kiosker, tankstationer mm.
    Hvis du har dansk pas skal du ikke have visum med mindre du skal være der over 90 dage og vær OBS på at dit pas SKAL være gyldigt 3 måneder UDOVER opholdet.
    Det er nemt og ikke dyrt at sende ting ud af landet.
    Kost er billigt – og der er mange muligheder. Overnatninger varierer meget… Det er særligt smukt at tage til Sydkorea enten i foråret hvor alle kirsebærtræerne springer ud eller i efteråret hvor alt har de skønneste efterårs farver – og der er mange muligheder for trekking hvis man er til det.
    Hvis der er noget kan du altid skrive til mig.
    Jeg er født i Syd korea og tager “tit” der til.

Anonym Anonym

Kina
    Turist Visumregler for Kina: Du skal have visum og dit pas skal være gyldigt mindst 6 måneder efter indrejsen og have minimum 2 tomme visum sider. Et single entry visum koster DKK 200,- , double-entry visum koster DKK 300,- multiple-entry visum (gyldigt for 6 måneder) koster DKK 400,- Alle priserne er for danske statsborgere. (Ydermere kan der komme nogle handling fees oven i prisen)
    Vær OBS på at Hong Kong ikke bliver regnet som en del af Kina så hvis du får et single-entry visum til Kina – rejser til Kina og gerne vil tage til Hong Kong så skal du have endnu et visum for at komme “tilbage” til Kina. Og det er mere besværligt at søge visum i Hong Kong.
    Dine andre spørgsmål kan jeg ikke svare på da jeg ikke har styr på det, da jeg kun har været der for at besøge venner og ikke har haft rigtigt indblik på priserne osv…

Anonym SV

og det var også mig der skrev om Kina visum regler – Glemte bare at logge ind… Hvis du skulle have yderligere spg…

Anonym Anne

Det er en rigtig god ide at have to kort med som holdes adskildt, hvis du skulle miste det ene. Jeg plejer at bruge master -og visakort, og sikre mig at jeg har mulighed for at lave overtræk, hvis der skulle ske noget uventet.

Spare tips:
    – Sov kun på dorms – jo flere senge, jo billigere.
    – Køb ind og spis samme steder som de lokale (ofte markeder og gadekøkkener).
    – Hvis du kan overskue det, så tjek om det er billigere at tage på småturer på egen hånd frem for arangerede turer.
    – Lad være med at hæve penge i hæveautomater hele tiden pga. gebyr.

Anonym Sventveskæg

Jeg ville anbefale at tage et almindeligt VISA med og ikke et VISA Elektron. Har set alt for mange have problemer med det. Bare i DK er der mange butikker der ikke tager VISA Elektron, VISA åbner alle døre;)
    Vedr. kontanter, kan du også tage € med, men $ er nok det sikreste, dem kan man altid bruge som betalingsmiddel uanset…..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account