This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KristianO

Hej alle,
    Jeg skal til Thailand i halvanden til to måneder fra 1. April. Jeg har dog et par spørgsmål jeg håber i kan svare på, da jeg selv er i tvivl.

Jeg har set at man får en måneds visum når man lander i lufthavnen, men da jeg sandsynligvis skal være der lidt længere ville jeg høre jer herinde hvad der er smartest mht det.

mit næste spørgsmål omhandler valuta. Hvor mange penge vil i sige det er nødvendigt at tage med, og hvordan er mulighederne for at kunne hæve dernede?

På forhånd tak. Kristian

Anonym Anonym

Søg visum til Thailand ved deres ambassade i København eller deres konsulat i Hvide Sande.
    Eller tag på visarun til ex Malaysia når du er derovre..

Der er hæveautomater overalt i Thailand, så ingen problemer i at hæve når du først er fremme..

Anonym Anonym

Jeg mener du får to måneders visum, når du flyver ind i Thailand.

Anonym Magnus

Når kommer ind i Thailand med fly, får du 30 dages visum. Hvis du rejser ind over land, får du 15 dage. Har du brug for længere tid end 15/30 dage, kan du købe et 60 dages visum på en thailandsk ambassade f.eks. i et af nabolandene eller i Danmark inden du rejser (tilbage) til Thailand.

Som der står ovenfor, mangler der ikke pengeautomater i Thailand. Vær opmærksom på at hævning med Visakort koster ca. 55 kr i gebyr per gang – 30 kr til din danske bank og ca. 25 kr til banken i Thailand. For Mastercard er det omkring 80 kr per hævning. Tag et ekstra kreditkort med for det tilfælde at det primære kort skulle gå i stykker eller blive stjålet.

Anonym am.dyrmose

God ide at tage flere hævekort med, var selv rigtig uheldig med at få stjålet min pung i Thailand i et tog mens jeg sov. Hvis du vil hæve et stort beløb for at undgå at hæve for mange gange, så husk at fordele dem, nogle i din backback, nogle i din lille rygsæk(hvis du har sådan en med) og nogle på dig selv. Der nævnes at du kan lave Viarun til Malaysia, og det kan du selvfølgelig gøre til stortset alle de tilstødende lande, – du skal bare gøre det så det passer ind i din rute. 🙂

God tur!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account