This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rikke&Kasper

Min kæreste og jeg har nu været i Thailand i 3 uger. Vi startede i Sydthailand og er nu ved at rejse op genne Thailand. Den 4. juli rejser vi fra Bangkok til Kuala Lumpur, hvor vi har et par overnatninger, inden vi skal til Borneo. Vi har booket en tur hjemmefra med Borneo Eco Tours, der hedder Wildlife Safari Tour og jeg glæder mig helt vildt, men der er også nogle ting, der er begyndt at bekymre mig – blandt andet malariamyggene. Vi har malariamedicin – Malerone – med hjemmefra, men vi har ikke nok med, da min kæreste i første omgang ikke ville tage pillerne, men nu har fortrudt, så vi skal have købt nogle flere. Hvordan er det med det? Går vi bare ind på et hvilket som helst apotek i fx Kuala Lumpur eller..? Og hvordan er det med de myg? Er der grund til stor bekymring? Og hvordan er det generelt med insekter, kryb, slanger, m.m. på Borneo? Vi skal bo på en lodge.

Derudover skal vi have købt nogle silkelagener samt imprægnerede myggenet, men vi har endnu ikke kunnet finde det i Thailand. Hvor finder vi det henne??

Ellers nogle gode råd om Borneo??

Mvh Rikke

Anonym Rosa H

Hej Rikke
    Jeg var på Borneo (Sabah) for ca. to år siden sammen med en veninde. Vi havde fået forskellige info fra hver vores hjemme fra og vi rettede os selvfølgelig efter hvad de havde sagt. Min veninde tog Malerne piller på hele turen og min læge havde sagt at jeg skulle tage mine piller med, men med mindre jeg fik meget høj feber eller andre symtomer skulle jeg ikke tage dem. På vores tur havde vi flere overnatninger inde i junglen i primitiv lejer og der var ingen af os der kom i nærkontakt med disse myg. Men husk selvfølgelig at få rigeligt med myggespray på.
    Mener at malarie myggen er fremme om morgenen,men er ikke sikker.

Med hensyn til kryb så vi flere gange rotter på gaderne men kun en enkelt slange på de tre uger vi var der.

Glæd Jer til Borneo det er rigtig fedt 🙂
    Rosa

zaggisanja

hey.. igen.. 🙂

husk også at tage malaronen 1 dag før + mens I er i området og 1 uge efter I forlader malariaområdet – og køb myggespray med deet – det virker og I kan købe det dernede…

Jeg ville nu altså tage det malarone – også inden der kommer feber eller andre symptomer – for så er man altså nødt til at skulle til lægen med det samme. Nu ved jeg ikke hvor langt i skal ind i junglen – men ville ødelægge turen for jer begge hvis I var nødt til at vende om pga. malariasymptomer – Borneo er nelig fedt, så jeg ville ikke risikere at få nogle dage ødelagt.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account