Min kæreste og jeg har nu været i Thailand i 3 uger. Vi startede i Sydthailand og er nu ved at rejse op genne Thailand. Den 4. juli rejser vi fra Bangkok til Kuala Lumpur, hvor vi har et par overnatninger, inden vi skal til Borneo. Vi har booket en tur hjemmefra med Borneo Eco Tours, der hedder Wildlife Safari Tour og jeg glæder mig helt vildt, men der er også nogle ting, der er begyndt at bekymre mig – blandt andet malariamyggene. Vi har malariamedicin – Malerone – med hjemmefra, men vi har ikke nok med, da min kæreste i første omgang ikke ville tage pillerne, men nu har fortrudt, så vi skal have købt nogle flere. Hvordan er det med det? Går vi bare ind på et hvilket som helst apotek i fx Kuala Lumpur eller..? Og hvordan er det med de myg? Er der grund til stor bekymring? Og hvordan er det generelt med insekter, kryb, slanger, m.m. på Borneo? Vi skal bo på en lodge.
Derudover skal vi have købt nogle silkelagener samt imprægnerede myggenet, men vi har endnu ikke kunnet finde det i Thailand. Hvor finder vi det henne??
Ellers nogle gode råd om Borneo??
Mvh Rikke