This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rikke&Kasper

Min kæreste og jeg har nu været i Thailand i 3 uger. Vi startede i Sydthailand og er nu ved at rejse op genne Thailand. Den 4. juli rejser vi fra Bangkok til Kuala Lumpur, hvor vi har et par overnatninger, inden vi skal til Borneo. Vi har booket en tur hjemmefra med Borneo Eco Tours, der hedder Wildlife Safari Tour og jeg glæder mig helt vildt, men der er også nogle ting, der er begyndt at bekymre mig – blandt andet malariamyggene. Vi har malariamedicin – Malerone – med hjemmefra, men vi har ikke nok med, da min kæreste i første omgang ikke ville tage pillerne, men nu har fortrudt, så vi skal have købt nogle flere. Hvordan er det med det? Går vi bare ind på et hvilket som helst apotek i fx Kuala Lumpur eller..? Og hvordan er det med de myg? Er der grund til stor bekymring? Og hvordan er det generelt med insekter, kryb, slanger, m.m. på Borneo? Vi skal bo på en lodge.

Derudover skal vi have købt nogle silkelagener samt imprægnerede myggenet, men vi har endnu ikke kunnet finde det i Thailand. Hvor finder vi det henne??

Ellers nogle gode råd om Borneo??

Mvh Rikke

Anonym Bo

Det er som altid bedre at forebygge, så køb noget myggespray i Thailand før I tager til Malaysia. I Thailand kan man nemmelig købe spray med DEET (op til 98%), som ellers er umuligt at købe andre steder.

I kan finde rejseinspiration på http://www.globespots.com.

Go rejse!

Anonym Anonym

Der er meget lidt tilbage af den oprindelige natur på Borneo. Selvfølgelig er der myg, men så er det altså heller ikke værre. Piller er IKKE en garanti mod malaria.

Men de kan virke febernedsættende, HVIS man skulle få sygdommen. Borneo er meget organiseret, det er altså ikke noget fuldstændigt u-land. Skulle et eller andet uventet ske, så véd de lokale altså, hvordan de skal håndtere situationen.
    Andet kryb og kravl KAN man måske opleve, men langt de fleste dyr, skal man lede efter for at opleve dem.

Så slap af og tag roligt afsted.

zaggisanja

hej –

jeg ville helt sikert få fat i malariamedicin….

Der er mange myg og mange insekter generelt – så snart man kommer lidt uden for byerne – og hvis I skal på noget wildlife tour – så vil der nok være lidt kryb…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account