This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mikael welner

Min kæreste og jeg og vores 9 årige dreng overvejer at rejse til ethiopien, enten til sommer eller til vinter. Vi vil gerne høre fra nogen, der har rejst der, og få lidt at vide om sikkerheden og sygdomme, så vi kan finde ud af om det er forsvarligt at rejse dertil med et barn.

Anonym Jacob Worsøe

Hej! Jeg vil bestemt mene at det er helt forsvarligt at tage af sted. I skal selvfølgelig have undersøgt hvilke vacciner i skal have, malariapiller, samt at i skal huske de nødvendige forholdsregler med hygiejne osv. Vi brugte vådservietter til at kunne vaske hænderne med af og til, hvilke kan anbefales.
    Med hensyn til sikkerhed er Etiopien et meget fredeligt sted at rejse. Folk er generelt meget venlige og nysgerrige. På grund af den manglende kolonisering, har de ikke noget negativt forhold til hvide.
    Helt ovre ved grænsen til Somalia er folk noget mere agrarsive, så hold jer derfra.
    Hvis der overhoved er noget der ville kunne være skræmmende for jeres dreng, ville det kunne være den ekstreme fattigdom, der slår alle steder jeg ellers har været. Jeg har sjældent set så mange opspilede maver og underernærede børn som i Etiopien. Det kan være en barsk omgang der giver en noget at tænke over, men samtidig kan det også være meget sundt at få åbnet sine øjne.

Ellers er Etiopien et ekstremt spændende land at rejse i og har i yderligere spørgsmål skal i bare skrive.

Anonym mikael welner

Tak for dit svar, Jacob.
    Vi kunne godt tænke os at vide, hvornår du har rejst i ethiopien, hvilket tidspunkt på året og hvorhenne.

Anonym Anonym

Hej! Vi var i etiopien i påskeferien, for to år siden. Vi boede i Addis Abbeba hele tiden, men næsten dagligt tog vi på eskortioner uden for byen. Specielt Rift Valley området kørte vi tyndt. Deriblandt Awash nationalparken og Lake Langano. Det sidst nævnte er et resort med mulighed for badning i søen af samme navn.

Anonym Andreas Kiaby

Hej alle,

Jeg skal selv til Ethiopien fra 11. Januar til 12. feb. Jeg rejser derned alene, og håber at finde rejsefæller engang imellem dernede. Er der nogen særlige steder, hvor “turister” samler sig? Jeg tænker her på at samles om udgifterne til en jeep, et treck eller bare lidt selskab.

Bedste hilsner,

Andreas

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account