Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3535362
     none

      Hej,

      Jeg er en pige på 19 der om et lille års tid planlægger at tage på interrail i 2-3 måneder rundt i hele europa med en veninde. Min bror klarede sig med under 16000 på en måned og holdt sig til få lande, men hvor meget tror I ca man skal skrabe sammen hvis man vil være afsted i længere tid? Evt nogle tips?
      Derefter regner jeg med, efter et stykke tid godt nok, at rejse til cuba og derefter ned gennem sydamerika og bruge ca et halvt års tid på det. Endnu engang, hvad tror I budgettet ca skal være på? Og har I nogle tips til bestemte lande man skal se/undgå, organisationer (regner med at bruge noget af tiden på frivilligt arbejde) osv?

      Hilsen Sofie

      #3535630
       Camilla

        Jeg var sidste sommer på interrail i 5 uger, hvor vi brugte ca. 13000 (inkl. lidt shopping:)). Vi var i paris, nice, milano, ljubljana, split(kroatioen), wien, krakow, prag og berlin. Generelt er det billigt i kroatien, polen og tjekkiet, men en god måde at spare penge er også at rejse om natten. Så sparer du en overnatning på et hostel og kan nøjes med en lur næste dag… Vi sørgede for at vælge hostels med køkkener, så vi selv kunne lave mad, men vi var stadig også ude og spise især i de lande, hvor det var billigt. Nogle gange kan man også få det billigere ved at blive det samme tid længere tid.

        #3535669
         Tobias

          Jeg brugte 12.000 inklusiv billet på 21 dage. For de penge kom jeg vidt omkring – Amsterdam, Paris, Carcassonne, Barcelona, Port Bou, Firenze, Innsbruck, München, Prag og Berlin…
          Hostels er et billigt valg, men flere steder kan du finde et rigtig billigt hotel. Vi fandt et 3-mands-værelse i Barcelona, hvor vi betalte 70 euro per nat. Jeg kan anbefale den guidebog, der vist nok hedder “Europe on a Budget”, der står alle de billige hoteller og hostel nævnt for alle byer – næsten 🙂

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account