This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Glindegaard

Nu skriver jeg lige igen. Tænkte at når jeg opretter et nyt indlæg, er der større chance for at få svar, end hvis jeg skriver det som svar til mit andet indlæg 😛

men, men, men – jeg vil jo på 14 dages +/- biltur gennem europa til sommer.

Og så har jeg tænkt på ruten:

DK – Barcelona – Pisa – Milano – Paris – Bruxelles – Amsterdam – DK

Jeg tænker at bruge to dage hvert sted, og sammenlagt vil køre tiden være omkring 3 dage, med pauser ..
    Men tror I det vil blive for voldsomt og udmattende, eller? Og er der nogen der ved om man skal betale bro/tunnel e.lign. penge på denne rute? og hvor meget? (:
    Håber nogen vil hjælpe endnu en gang. På forhånd tak.

Anonym ronron

Hvis i er 2 bliver det slet ik noget problem. sådan en tur er ikke som når man fx køre på skiferie hvor det bare skal overstås så man kan komme hurtigt ned på ski. her kan i bare tage det stille og roligt og nyde friheden!

Jeg ville dog bare køre
    DK, milano, pisa, barcelona, paris, bruxelles, amsterdam, hjem. eller omvendt, for at spare lidt KM.

I italien, frankrig og spanien skal der betales lidt for at køre på de fleste motorvejsstrækninger. jeg skyder på at det ville blive ca 700-800kr ialt for jeres rejse.
    køre i igennem østrig eller schweiz skal i øske at man skal betale VIGNETTE inden man køre ind i landene. ca 70kr i østrig og 200 i schweiz. og så lidt esktra for nogle alpe pas.

Anonym Glindegaard

okay, tak for hjælpen (:
    Kan godt se det måske er mere praktisk at tage ruten som du skriver det .. men vi må jo lige se om vi kan nå alle stederne 😀

Anonym Robert Knudsen

hejsa Glindegaard.
    Jeg er lige kommet hjem fra alicante i spanien med bil.
    Hvis du køre lige derned på motorvej er der 2100 km til Barcelona. Benzin priserne i frankrig og spanien er nogenlunde det samme som i danmark. Vejafgifterne ialt vil komme op i nærheden af 800 kr. pr vej. Du skal regne med at det tager 2 dage bare for at køre til Barcelona, med en enkelt overnatning. Jeg kørte igennem Schweiz uden at betale for grænseafgift. Hvis du vælger at køre til de nævnte byer og tilbage igen, skal du nok ligge mere end de 3 dage til. Regn med ca 4000 km.

Håber det kan hjælpe dig.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account