This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ham-der

Det er vigtig at du får et godt par støvler/sko. Det rigtige valg er med til om du får dit liv bedst rejse eller værste. Desuden er der langt tilbage hvis du står på toppen med vabler, og føler at de ikke kan gå længere.
    Hvis jeg var dig ville gå til toursport/eventyrsport eller friluftsland, og prøve nogle forskellige par støver og se hvad der passer dig bedst. Du må gudsskyld ikke gå i løbesko, fordi: 1. Der kan være sne på toppen (sandsynligt). 2 det er vigtig at du har en sko med en høj ankel, til at støtte godt omk hele foden. Du kommer ud for at gå meget på sten, hvilket øger risikoen for at vrækker om, samt du bruger mindre kræfter i anklen.
    Husk et par tykker vandresokker.

Ang. dagstemperaturerne er svaret: 25-30 grader til -5. Så ja du kan vandre i shorts og t-shirt.
    Da jeg var på trekket havde er dette med:
    3 t-shirts
    1 par shorts
    1 par vandre bukser
    1 fliece
    1 vindtæt regnjakke
    1 sæt skiundertøj
    handsker, hue og halsedisse

Mange af disse ting kan du købe billigt i Kathmandu

Anonym Pjotsen

Hejsa,

Jeg står i den fantastiske situation at jeg skal på en 21 dages trekkingtur til Everest Base Camp her til efteråret, og har i den forbindelse et par spørgsmål..

Hvilke slags sko skal jeg have købt? Jeg har nogle meget meget sarte fødder som får vabler så let som ingenting, så derfor havde jeg egentlig planlagt blot at gå i mine løbesko, da jeg ikke får vabler af dem.. Men er det klogt? Ved ikke om vi kommer op og gå i sne og sådan noget – for i så fald skal jeg jo helst have noget der er vandtæt??!?!

Hvad er dagstemperaturerne på sådan en tur?? Kan man godt vandre i shorts og t-shirt om dagen??

Håber på der er nogen som kan hjælpe mig :0)

Anonym Pjotsen

Tak for dit svar 🙂

Det var sørme ikke meget tøj du havde med.. Er der mulighed for at vaske det undervejs, eller? Vi skal bo i tehuse men ved ikke helt hvilke faciliteter der er de steder?

Anonym Labgirl

Det skulle være muligt at få bagagen transporteret med mulddyr har jeg hørt, men har ikke selv været der.

Mht. fodtøj, så giver jeg “ham-der” fuldstændig ret. Det er ultra-vigtigt med det rette udstyr! Og fodtøjet er endda nok det vigtigste udstyr overhovedet. Så sørg for at investere i gode støvler. Husk også at gå dem rigtig godt til inden, gerne med oppakning, hvis det er meningen du skal det på trekket. Det er alt for dumt at få vabler fordi skoene ikke er gået til endnu. Desuden skal du ikke undervurdere betydningen af nogle gode sokker. Det er nemlig ofte dem der sørger for at vablerne kan undgåes. Gode sokker er DYRE (ofte 150-200kr pr par for fx. sokker af mærket Bridgedale), men vil være prisen værd (er min erfaring). En god idé kan være at bruge to par, dvs. et par liners inderst. Vælg sokker med coolmax der er svedtransporterende. Vabler opstår som regel pga. svedige/fugtige fødder og friktion. Gode sokker fjerner fugten og fidusen med at bruge både eninder- og ydersok er at en del af friktionen så sker imellem sokkerne, i stedet for mellem dine fødder og fodtøjet. Desuden sidder ordentlige sokker væsentlig bedre, bla. pga. rib omkring svangen, så de ikke “drejer” i skoen, men bliver hvor de skal. God tur!

Anonym Runa Kaxe

Hej
    Hvor spændende vil gerne høre om din everest tur-jeg skal selv afsted og ved ikke om det skal være i April eller okt. 2010…tror okt. er bedst m.h.t. vjeret.
    Er spændt på at høre hvorledes du klarer dig hm.h.t. højdesyge ….da det er noget jeg hører 10 % får deroppe og jo ærgeligt hvis det ødelægger turen.
    m.v.h. Runa

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account