This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mariahh

Hej 🙂
    Jeg går med drømmen og planen og at tage turen til Nepal og trekke i det nye år:)
    Planen er Everest base camp:)
    Så i den forbindelse modtager jeg gerne ALLE jeres erfaringer:D

På forhånd tak 😀

Anonym Lisbeth

Hvad vil du gerne vide noget om?

Jeg vil gerne hjælpe dig med Nepal, men det er næsten ikke til, at svare dig, når du ikke er mere specifik 🙂

Anonym mariahh

Hej Lisbeth 🙂
    Ja det kan du selvfølgelig have ret i;)
    Hvornår på året er det bedst at tage turen, jeg har tænkt september? Hvilket rejseselvskab har du brugt? Booket turen hjemme fra eller der nede?
    Jeg har desværre kun 3 uger og base camp tager jo lidt tid, men hvad er der ellers af must see i området?
    Og kender du til nogle gode dykker spots evt. i de omkringliggende lande?
    Hvad skal man regne med at budget?
    Så kom der lidt at svare på 😉
    Mvh Maria

Anonym Anonym

Hej Lisbeth. Kan du fortælle noget om det godt at tage til everest i starten eller midten af marts, hvor meget jeg skal regne med det koster hvis jeg booker i lukla og noget om hvordan jeg skal pakke og hvad jeg skal tage med?

Anonym Anonym

@Mariahh: Det er jo regntid i september – og som i Danmark er det svært at spå om, hvordan vejret er i Nepal.. Den er begyndt at falde senere end tidligere! Jeg trekkede Poon Hill i slutningen af september 2011 – og vi havde virkelig det bedste vejr. Jeg har kun selv trekket Pooh Hill, Round Annapurna og Annapurna Base Camp.. Og kan derfor ikke give svar i forhold til Everest Base Camp? Jeg trekkede Annapurna Base Camp i juli – og det var virkelig et LORTE vejr.. Jeg lavede frivilligt arbejde i Pokhara, hvor jeg ikke synes vejret var så slemt.. Men på trekket regnede det fra morgen til aften – og vi kunne intet se ved ABC 🙁 Så det skal du have med i dine overvejelser. Jeg har brugt “LN Treks and Expedition” fra Pokhara til alle mine treks – og det er virkelig et god selskab. Ejeren er det dejligste menneske og alle hans guider er virkelige professionelle. Jeg har trekket alene med en mandelig guide -og ejeren ringede løbende for at tjekke op på os.. Også inden og efter tog han sig virkelig godt af en. Deres hjemmeside har lige været hacket, men en ny er undervejs. http://www.lovelynepaltreks.com/
    Du skal ikke bestille noget hjemmefra.. Man kan bestille alt dernede – og man kan komme afsted fra dag til dag, hvis man få lavet tims, osv.. Du kan f.eks. tage kontakt til Deepak som er ejeren.. Så kan han give dig svar på pris osv?!
    Must see i området kommer helt an på om du er til kultur, natur eller afslapning? Så skriv, og jeg skal guide dig i den rigtige retning 🙂
    Den første gang jeg var i Nepal brugte jeg 10.000 kr på 1 mdr.. Men der levede jeg også virkelig god – og prøvede ALT af rafting, paragliding, 2 national parker, trek, osv.
    De 3 mdr jeg lige har været dernede brugte jeg i alt 20.000 kr.. Hvis man rejser alene koster det lidt mere, da man skal være ene om f.eks. at betale en guide.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account