This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej,

Jeg er journalist og i gang med at undersøge muligheden for at lave noget om danskere fængslet i udlandet. Og det kan jo være nogle af jer rejsende har hørt noget – eller kender nogen.
    Jeg vil meget gerne i kontakt med en dansker, der sidder i fængslet et sted i udlandet. Måske du har hørt om nogen eller kender nogen, der sidder fængslet nu?

Sarah Bach

Anonym Anonym

Det ville være oplagt at kontakte udenrigsministeriet. Hvis det ellers er informationer som de må dele ud af, så ville det nok være der hvor jeg ville starte, hvis jeg skulle vide noget om det!

Anonym Anonym

Hej Sarah,

Ved ikke om du kan huske sagen om Sagahutu Innocent en mand fra Rwanda, som var flygtet til Danmark, men senere blev arresteret i Nordjylland af FN. Han er dømt for at være medskyldig i nogle af forbrydelserne i forbindelse med Borgerkrigen i Rwanda. Han sidder i fængsel i Arusha, Tanzania, hvor domstolen finder sted. Ved ikke om det er noget du kan bruge, men jeg var inde og besøge ham i 2005 i forbindelse med at jeg var frivillig i Tanzania og havde kontakt til den danske konsul Geert Holm. Ham kan du eventuelt kontakte og forhøre dig. Held og lykke med dit projekt.
    Mvh Kristina

Anonym Maria Østergård

Hej Sarah
    Hvis du er gået videre med sagen om Innocent Sagahutu, kan du måske bruge dette til noget:
    Jeg var 18 år, da jeg bosatte mig i Skjern og sammen med en veninde lavede vi noget flygtningearbejde i Ungdommens Røde Kors. Her kom Innocent også med sin kone og to børn. Det var del ca.1-2 års tid, vi havde kontakt med dem. Jeg har ikke kontakt til hans kone og børn idag men ved at de bor i Danmark. Der er lige idag d. 3. april nyt om hans situation i Arusha, hvor han er gået i sultestrejke, tjek nyhedsmedierne…
    Venlig hilsen Maria Østergård

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account