This topic is empty.

• Forfatter
     frøken j

I forbindelse med at jeg skal studere et halvt år i Hong Kong, kommer min familie og holder jul i 14 dage med mig.

Mit foreslag er, at vi vil bruge en uge i Hong Kong og området heromkring. Dernæst vil vi tage til Beijing en uge.

Mit spørgsmål er, hvorvidt det er muligt at tage til Beijing uden forudbestilling af grupperejser fra danske rejsebureauer? Jeg synes personligt, at det er langt mere spændende, at opleve/undersøge ting på “egen” hånd, fremfor en dansk rejseguide. På den anden side har jeg også hørt, at det er meget besværligt at rejse i Kina og for overhovedet at tage på nogle ture, må man have en guide med sig, som er mindst ligeså dyre, som det, rejsebureauerne anbefaler.

Et andet spørgsmål omkring Beijing er, hvordan det er at være der om vinteren, hvor der er omkring frysepunktet?

Anonym DL

Hej, Vi har netop været i Kina og Beijing især er let at navigere rundt i og finde ud af, især da både gadeskilte på store gader og metro er på engelsk også. Jeg tror ikke i behøver en rejseguide for at få en fantastisk oplevelse. God rejse.

Anonym Anonym

Hej. Beijing er altid en god oplevelse selvom det er super koldt om vinteren og stort set alle de beroemte ‘sights’ er udendoers. Saa masser af toej er en noedvendighed. Jeg bor pt. i HK og der er masser af rejsebureauer der kan hjaelpe dig hvis du synes det er lettere at havde det hele paa plads uden at soege hotller ect selv. Jeg havde min familie paa besoeg i marts hvor vi var en uge i Beijing og en uge i HK og jeg bookede selv flybilletter og hotel, saa det kan sagtens goeres selv.

God fornoejelse og glaed dig til HK – her er absolut fantastisk!

GCT

Det er jo et spørgsmål om bekvemmelighed eller frihed. Det er klart at rejser man selv kan man måske få nogle andre oplevelser end dem et bureau kan tilbyde, og det kan sagtens lade sig gøre at arrangere tingene selv i Kina. På den anden side sparer man meget tid på at gå gennem et bureau, ligesom bureauerne i nogle tilfælde kan arrangere ting som man ikke kan på egen hånd.

Vinter er en god periode at besøge Beijing i. Den koldere luft gør, at smoggen lettere kan komme væk, og derfor er det ofte flottere at være der om vinteren end på varmere tidspunkter.

Om man skal tage med et bureau eller ej er jo op til hvad man prioriterer mest. Jeg vil dog sige, som en indskydelse til personen der har svaret over mig, at bureauerne i HK typisk er 25 til 40% dyrere end bureauer i Kina.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account