This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Vi er en familie på fem der planlægger at rejse til Peru og Bolivia i skolesommerferien 2008 6-7 uger. De yngste børn er 6 år, den ældste 15. Er der nogen der har nogle gode råd til hvad vi skal have med og hvad vi bare MÅ se?
    Vil det være nødvendigt med regntøj? Vi vil både være i højlandet og lavlandet/ regnskoven. Hvor varmt tøj skal vi have med? Vi forventer at køre/flyve tværs over Peru til Bolivia.

Hilsen Hanne

Anonym Anonym

Jeg kender en del til Bolivia. Jeg vil ikke vide hvad jeg vil anbefale jer at se – det er nok meget personligt hvad man foretrækker.
    Regn i Bolivia er meget sjældent i vinterperioden. Regntøj er efter min mening ikke nødvendigt. Men husk endeligt noget varmt tøj. Hvis I skal til Saltørkenen eller Potosí, bliver der meget koldt – adskillige frostgrader efter solnedgang er ikke unormalt.

Go’ tur

Anonym Signe

Det er svært at pakke en taske når man skal rejse rundt dernede. Ude ved kysten er det behageligt varmt og tørt, i bjergene kan det blive rigtig koldt, og i junglen er det bare varmt og fugtigt, så det er en god ide at pakke lidt af hvert. Jeg har ikke været i Bolivia, men rejst rundt i Peru og Ecuador. I Peru med børn vil jeg anbefale en tur til Nazca. Her kan man flyve med en lille flyver over de berømte Nazca-linjer i ørkenen. I den lille by er der desuden et lille planetarium, hvor man kan se en film og høre om stjernerne. Ellers har byen ikke så meget andet. Hvis I er ved kysten i den sydlige halvdel, er øerne ved Paracas også et besøg værd. Øerne er Perus Galapagos, dog i en meget modificeret udgave. Man kan købe en bådtur på ca. 2 timer, og her kan I se søløver, pingviner, flotte fugle, og måske delfiner. Titicaca-søen er fantastisk, men overdrevet turistet. Jeg var i Puno på den Peruvianske side, men jeg hørte fra andre at Copacabana på den bolivianske side skulle være et bedre sted. Jeg ved at man kan komme ud og bo på nogle af øerne. Måske ville børnene kunne lide det?
    God tur

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account