This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej!
    Vi er en familie på 4, der rigtig gerne vil på ca. 3 mdr.’s orlov (jan.-marts 09). Vi har ikke den store rejseerfaring udenfor Europa og kunne derfor godt bruge nogle gode råd fra alle jer derude!
    Idet vi netop ikke har den store erfaring og vores børn ikke er så gamle (4 og 6), er vi ikke til det “alt for vilde og primitive”, men vil dog stadig gerne opleve andet end de typiske turiststeder og hotelbyer. Vi har talt om Thailand – hvor vi evt. vil være 1 md. x 3 lokaliteter. Derudover har vi talt om Cuba og eller Jamaica, med langtidsleje af et hus.
    Er der nogen, der har erfaringer med disse steder, gode råd, ideér osv. Vi vil også meget gerne høre jeres erfaringer mht. økonomi – hvad koster det, at være på orlov i 3 mdr.????? Synes det er meget svært, at danne sig et overblik over hvor meget/lidt tingene kan gøres for…..
    Vi håber virkelig, at der er nogen af jer, som vil hjælpe os!
    På forhånd mange tak………….

Anonym tln

Jeg kan anbebefale Thailand. Der vil I kunne opholde jer for ca. 500 kr. pr. dag.

Anonym Anonym

Hej
    Jeg vil anbefale jer at tage til Argentina af følgende årsager:
    1. Sikkerheden er høj
    2. Det er et kæmpe land med mange muligheder for at få en på opleveren
    3. Det er meget billigt
    4. Man kan let leje en bil
    5. Det er absolut ikke turistet, men heller ikke for primitivt (man kan dog finde MEGET primitive forhold, hvis man ønsker det)

Lad høre fra jer hvis det har interesse.

Anonym Anonym

Hvis I kan tale spansk er Cuba en rigtig god mulighed – ellers kan tre måneder måske blive meget lang tid, og maden er heller ikke alt for god, da der er mangel på det meste og derfor meget ensformig. Men der er fyldt med gode oplevelser både for børn og voksne og man kan også finde “ikke-turistede steder”. Samtidig er der mange meget veluddannede læger, så I er i gode hænder. Det er fint at leje bil, på trods af store huller i vejene. Dog er der ingen vejskilte (men heller ikke særlig mange veje) og stopper man folk og spørger om vej er de MEGET hjælpsomme.

God tur
    Anne Marie

Anonym Anne

Jeg synes helt klart at i skal få en gratis samtale med Kilroy Travel eller Jysk Rejsebureau, de kan hjælpe jer med lokaliteter, økonomi osv.

Prismæssigt vil jeg klart anbefale asien. Her er super super billig overnatning og mad, og klimaet er fantastisk. Men på den anden side er det også nu man skal opleve Cuba, rent politisk!

I sydøstasien er det også en fordel at de forskellige lande “ligger så tæt”, forstået på den måde at hvis man opholder sig en måned eller 2 i Thailand, kan man let tage en tur til Vietnam, Laos, Malaysia, osv.

Men snak med de to rejseselskaber ovenfor, de kan fortælle jer en masse. Her kan i også bare købe alle flybilletterne, som de kan skaffe utrolig billigt hvis i allerede snakker med dem nu. Og når i har besluttet jer for destinatiner, så få de to selskaber til at komme med et tilbud på samme tur, på den måde kan i sammeligne priserne, og der kan være stor forskel på både fly og hotel hvis i også vil have dem til at booke det.
    I asien er det smart at have booket et hotel hjemmefra, og når i så kommer derned, kan i meget let finde et billigere hotel ved at lede en lille smule, dette er ikke svært.

Jeg rejste rundt i sydøstasien, og brugte cirka 3000 Dkr i måneden på hotel, mad og souvenirs, det er altså på ingen mådei dyrt!

Held og lykke med det!

arbirk2

Hi,
    Som I kan se af min profil har jeg kun erfaringer med Østafrika.
    MEN jeg kan anbefale Jer stærkt at tage til f.eks. Ukerewe i Vicotira søen. Bo hos en familie, besøge de omgivende øer og nationalparker nogle dage, tage på gå eller cykelture, sidde på markedet og indsnuse virkeligheden.

Og der er mange børn, Jeres børn kan lege med, næsten ingen trafik, stor sikkerhed. God frisklavet mad af friskte råvarer.

Jo, det ville jeg gøre.

Mere om Ukerewe hos mig eller på uta.uwazi.com (uden www)
    mvh
    Michael

NB. Jeg har selv boet og arbejdet med børn i den alder der

Anonym Mette

Hej!
    Jeg har selv været i Thailand i sommers, og det kan varmt anbefales. Jeg oplevede Thaierne som et utrolig gæstfrit folkefær, og det gjorde at det var et rigtig let land at rejse rundt i. Og jeg er sikker på at det samme gør sig gældende hvis man rejser med børn. Derud over gør det lave prisniveaue et man kan få rimelig god comfort til få penge.
    Når i beslutter jer for destinationen, så husk at der i “Turen går til….” bøgerne er et afsnit om attraktioner som er velegnet for børn.
    God tur.

Anonym Mette

Hej!
    Jeg har selv været i Thailand i sommers, og det kan varmt anbefales. Jeg oplevede Thaierne som et utrolig gæstfrit folkefær, og det gjorde at det var et rigtig let land at rejse rundt i. Og jeg er sikker på at det samme gør sig gældende hvis man rejser med børn. Derud over gør det lave prisniveaue et man kan få rimelig god comfort til få penge.
    Når i beslutter jer for destinationen, så husk at der i “Turen går til….” bøgerne er et afsnit om attraktioner som er velegnet for børn.
    God tur.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account