This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sacha

Hej,

Jeg og tre kammerater skal ud og rejse til sommer i 2 måneder. Vi har overvejet Sydamerika som destination. Vi ville i den forbindelse høre om rygterne om dele af særligt Brazilien og andre dele af Sydamerika er rigtige, at der er stor chance for at blive “overfaldet”?

jeg har snakket med en del om at rejse i Sydamerika, og der er meget blandede følelser om det. En jeg kender har været bosiddende i Argentina og Brazilien og han mener ikke at det er sikkert, og andre siger at det er sikkert, men at man ikke skal drikke sig for fuld o.l.

Hvad er Jeres oplevelser og indtryk?

Vi er heller ej 100 % fastlagt på Brazilien og Argentina, så kom endelig med forslag til andre fede lande.

Anonym Anonym

Lyder jo ganske fornuftigt. Lidt som jeg havde regnet med, man skal ikke gøre noget dumt så som at vandre rundt om natten i de fattigste kvarterer og ellers er der sikkert nok.

P.s
    Er dit efternavn Morro? Lidt sørt spørgsmål, har bare arbejdet kort sammen med en der hed Roberto Morro…

Anonym kaps

Brasilien er ikke fariigt generelt set, men nogle byer er værre end andre. F.eks Sao Paulo og rio de janeiro. Men det afhænger af så meget. Hvis du ser bange ud og har dyrt tøj på, kan det være farligt nogle steder. Jeg selv har gået rundt i nogle af de værste steder i Sydamerika og der skete næsten ikke noget, men hvis du har alm. sund fornuft og er obs på hvilke steder man ikke skal gå hen så er det fint. Man kan nemlig også hurtigt blive for skræmt og bange af alle de historier folk ynder at fortælle om hvor farligt det hele er. Selvfølgelig sker der ting og sager, men det skal ikke afholde en fra at tage til de destinationer du nævner. Tusindevis af unge og gamle rejser hvert år derhen og har en fin tur.

Anonym Morro

Jeg er hernede nu, og har, som langt de fleste Backpackers, en problemfri tur. I argentina foeler jeg at det er naesten lige saa sikkert som Danmark, men der er helt sikkert steder i Buenos Aires, hvor man ikke skal vandre rundt. I Brasilien er der byer og steder hvor man skal bruge hovedet, bl.a. Salvador, men det skal i nok finde ud af naar i kommer herned. Naar det er sagt, saa er det ikke saa slemt som man faar at vide af folk i DK. De fleste der advarer mod Sydamerika har aldrig selv vaeret her.

Held og lykke

Anonym L

Jeg synes at Sydamerika er et dejligt sted… da jeg rejse rundt der følte jeg mig tryg stort set hele tiden. Men ja der er da nogle områder i nogle byer hvor man lige skal tænke sig om en ekstra gang. Men det er alligevel de områder hvor der ikke er noget at komme efter 🙂 Slap af, respekter de lokale og mød folk med åbent sind 🙂 Ingen grund til panik, kom afsted og nyd det!!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account